Men lämnar inte kvar överskottet…
vad är comme il faut?
om man fakturerar för en heldag när jobbet tar 6 timmar är inget att orda om, men 2x50m EXQ när man använt 2x20m, 1 FP vardera av klammer, plugg och skruv (250 st/fp) när man förbrukat 20 osv.
Är jag onödigt gnidig, eller är det en systematik i detta?
Jobbet väl utfört i övrigt, men när man tar upp 1 kontramutter à 6.22 så känner jag att noggrannheten är enkelriktad…
vad är comme il faut?
om man fakturerar för en heldag när jobbet tar 6 timmar är inget att orda om, men 2x50m EXQ när man använt 2x20m, 1 FP vardera av klammer, plugg och skruv (250 st/fp) när man förbrukat 20 osv.
Är jag onödigt gnidig, eller är det en systematik i detta?
Jobbet väl utfört i övrigt, men när man tar upp 1 kontramutter à 6.22 så känner jag att noggrannheten är enkelriktad…
Det är bara att kräva att fakturerat material överlämnas eller dras av på fakturan. Det är inte okej.
Nej, kanske.niklasn skrev:
Dra av på fakturan, eller begär att få överskottet levererat.
Möjligen kan orsaken vara att man "märker" materialuttag hos grossist med kund/arbetsordernummer, men att det automatiskt blir underlag för fakturering är i bästa fall slarv, i sämsta fall en medveten lagd grund för div fusk.
Vad är det för EXQ som har använts? Det finns EXQ som säljs på 50m rulle, är det två st sådana som används så har elektrikern absolut gjort fel, sen finns de även på 25m rulle. Är det olika sorter?
Edit: Läste bättre nu, det är alltså 2x50m , men är det olika sorter?
Edit2: Visa gärna fakturan om du vill.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 54 632 inlägg
Om jag uppfattar rätt så har han satt upp 40m kabel. VI får hoppas att det gick åt mer än 20 klamrar till det.
Medlem
· Blekinge
· 11 190 inlägg
Du måste förstå att elektrikern behöver kabel och klammer till sin sommarstuga!
Det är olika sorters kabel, och den ligger i markrör till största del.M Magnus Jo skrev:Vad är det för EXQ som har använts? Det finns EXQ som säljs på 50m rulle, är det två st sådana som används så har elektrikern absolut gjort fel, sen finns de även på 25m rulle. Är det olika sorter?
Frågan gäller om det är comme il faut att fakturera för hela förpackningen men inte lämna kvar överskottet.
Klammerförpackningarna var ju rätt billiga men jag tycker det ser illa ut, oskick. I längden blir det ju en hög prylar för firman också.
Fö var ju priserna rätt skapliga?
Fö var ju priserna rätt skapliga?