Hej bästa Electrolux-fixare.
ELECTROLUX frys QT3549FX
Belysningen på dispensern och utmatning av is fungerar inte. Har märkt att belysningen på frysen stått och blinkat ibland, men fungerat. Nu försvann belysningen helt och utmatningen av is fungerar inte. Man hör att den går runt, men lyckan öppnas inte... Kan det vara ett kretskort?
Tack så mycket på förhand.
ELECTROLUX frys QT3549FX
Belysningen på dispensern och utmatning av is fungerar inte. Har märkt att belysningen på frysen stått och blinkat ibland, men fungerat. Nu försvann belysningen helt och utmatningen av is fungerar inte. Man hör att den går runt, men lyckan öppnas inte... Kan det vara ett kretskort?
sladden i dörren i första handL Leebond skrev:Hej bästa Electrolux-fixare.
ELECTROLUX frys QT3549FX
kretskort andrA
Tack för återkoppling returen. Sladdar verkar vara på plats. Tog ut kretskortet och satte dit det igen. Kopplade in 2 sladdar och kontakt igen. Samma fel...helt dött. Inte ens matningen fungerar. Kretskortet nollställde väl sig när jag tog bort kopplingarna. Ringde Electrolux......KRETSKORT UTGÅTT... Sökte igenom nätet utan framgång.... returen, kan man lämna in kretskortet för reparation någonstans? Tack för ditt engagemang.returen skrev:
sladd
vet inte om någon som ger dig på dessa kretskorten
en brukar gå av vid det övre gångjärnet har du kollat där?L Leebond skrev:Tack för återkoppling returen. Sladdar verkar vara på plats. Tog ut kretskortet och satte dit det igen. Kopplade in 2 sladdar och kontakt igen. Samma fel...helt dött. Inte ens matningen fungerar. Kretskortet nollställde väl sig när jag tog bort kopplingarna. Ringde Electrolux......KRETSKORT UTGÅTT... Sökte igenom nätet utan framgång.... returen, kan man lämna in kretskortet för reparation någonstans? Tack för ditt engagemang.
vet inte om någon som ger dig på dessa kretskorten
Otroligt nog hittade jag en identisk frys för 150:- där isproduktion inte fungerade.Testar, och all belysning fungerar för ismaskin, och den tar in vatten nu. Ska se om den producerar is (kan varit ispropp som jag haft tidigare). Ser ut som jag i vart fall har ett kretskort som förhoppningsvis fungerar. Återkommer med uppdateringar.returen skrev:
Har nu låtit den "nya" frysen gått i ett antal timmar. Panelen lyser och den producerar is 😇. Mitt gamla åker ut i garaget som extra frys. Tack för dina synpunkter om kabelbrott/kretskort returen, jag har nytta av din info. om något händer där.returen skrev:
Klicka här för att svara