Jag har sett över vår elcentral som ser ganska så kaos ut med kabeldragningen. Sen så tycker jag det verkar konstig att man blandat nolla och jord på jordskenan ? Det är inkommande fyrledare d.v.s tre faser och en Pen-ledare. Efter jordfelsbrytaren borde väl Nollan gå till en egen separat noll skena ?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Om allt går över JFB så behövs bara en nollskena.
Det sitter blå trådar tillsammans med de gulgröne, är det de som går till JFB?
Protte
Det sitter blå trådar tillsammans med de gulgröne, är det de som går till JFB?
Protte
4 ledarsystem TNC och då tas jord och noll ut från skenan, noll går sedan till JFB och vidare till egen nollskena, fullt normal installation. Nu ligger det några nollledare på jordskenan och det är säkert något objekt som inte ska vara med över JFB. Vet du vilka objekt det är. Ska vara märkt på centralen.
Tack alla för svar ! Det kan nog stämma att de noll ledare som sitter på jordskenan inte ska gå över JFB.
Kan det stämma att det är vårt garage och attefallshus ? Dom har ju egna JFB. Synd att det inte är märkt på centralen. Det är tyvärr svårt att se hur det är kopplat.
Kan det stämma att det är vårt garage och attefallshus ? Dom har ju egna JFB. Synd att det inte är märkt på centralen. Det är tyvärr svårt att se hur det är kopplat.
Du kanske har några grupper som går utanför jfb som är kopplade till jordskenaK Kristian_83 skrev:Jag har sett över vår elcentral som ser ganska så kaos ut med kabeldragningen. Sen så tycker jag det verkar konstig att man blandat nolla och jord på jordskenan ? Det är inkommande fyrledare d.v.s tre faser och en Pen-ledare. Efter jordfelsbrytaren borde väl Nollan gå till en egen separat noll skena ?
Klicka här för att svara