1 212 läst · 10 svar
1k läst
10 svar
El-golvärme Doltfel ??
Moderator
· Stockholm
· 52 066 inlägg
vad är det för fel då? Om felet är att det inte blir varmt, så lär det ju falla under undersökningsplikten.
Golvvärme går ju att testa utan förstörande åtgärder. Detta faller alltså under undersökningsplikten.
Har inte golvvärmen fungerat på dessa 7 år? Om det har fungerat tidigare och köparen nu har konstaterat ett brott på kabeln torde det rimligtvis vara köparen som har orsakat detta.
Har inte golvvärmen fungerat på dessa 7 år? Om det har fungerat tidigare och köparen nu har konstaterat ett brott på kabeln torde det rimligtvis vara köparen som har orsakat detta.
Lite fräckt gjort av köparen kan jag tycka. Anser vissa att man kan komma och springa hos säljaren i all evighet efter att man köpt ett hus?
7 år är 1/3 av mitt liv so far.
//Patrik
7 år är 1/3 av mitt liv so far.
//Patrik
Moderator
· Stockholm
· 52 066 inlägg
Fast Iofs. Antag att köparen nu när de hugger upp golvet upptäcker att värmekabeln är fellagd, ex. att avståndet mellan dem är för litet, då kanske man skulle kunna hävda att kabeln nu brinner av pga. förtidigt åldrande, som beror av den felaktiga dolda förläggningen. Lite långsökt men hypotetiskt kanske en köpare skulle kunna vinna då.
Vad exakt är det köparen hävdar?
Vad exakt är det köparen hävdar?