Byggahus.se

Eksjöhus Solängen

1. W
    Medlem Nivå 1
    Är det nån som har en prisuppgift på det? Verkligen ett drömhus tycker jag :) Kanske nån som har varit inne i ett oxå eller håller på att bygga??

2. W
    Medlem Nivå 1

Re: Eksjöhus Solängen

Det kostar 2,521000:- i träfasad och 2,721000:- med putsfasad.
    Det föll mig oxå i smaken och det är det jag själv valt.
    (Detta är priserna som gäller i Stockholm,det kan ju variera men på ett ungefär).
    Huset har mycket genomgående hög standard från början innan tillvalen.

//Weasel

3. W
    Medlem Nivå 1

Hm, det var det jag tänkte. Men det är verkligen ett fint hus. Tack för ditt svar.
    Du, eller nån annan, vet möjligen inte vad ders hus Rosvik kostar? :D

4. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6

Har för mig att Rosvik kostade runt 2300tkr, vi fick en offert på 1988tkr för Rosvik utan garage och oinredd vind. Det här är i Stockholm.

Säger som föregående talare, Eksjöhus har väldigt hög standard på sina hus, plus att de har fullt avdragspris på allt man vill ta bort vilket gör att man kan tjäna väldigt mycket pengar och få ner priset rejält om man väljer att ta bort lite garderober m.m.

5. W
    Medlem Nivå 1

Ja,det verkar vara bra avtal tycker jag. Hur har kontakten med företaget varit ni som byggt/bygger ett Eksjöhus? ::)

6. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6

Vi har än så länge bara gjort leveransavrop (dvs beställt huset) men än så länge så har säljaren varit kanon och all kontakt med Eksjöhus i övrigt också. Har vi haft frågor så har vi i snitt fått svar på dem på 1h.

Så vi är än så länge jättenöjda verkligen, bara hoppas att det håller i sig.

7. S
    Medlem Nivå 5

Vi är också nöjda med Eksjöhus. Vi har precis fått vårt hus som i dagsläget blir inrett. Säljaren har vi en bra relation till och samarbetet fungerar bra.

De senaste månaderna har han dock varit lite svår att få tag i ibland, det kan dröja en eller två dagar innan man får svar.

8. W
    Medlem Nivå 1

Det hoppas jag oxå! Lycka till med husbygget :)