Byggahus.se

Eksjöhus Lyckan

1. P
    Medlem Nivå 1
    Hej

Jag undrar om det är någon som nyligen har fått pris på Lyckan (ej vinkel eller funkis)?

En annan fundering är om någon har en prisuppgift på enkelgarage från eksjöhus?

Tycker att grundstandarden verkar väldigt bra hos Eksjöhus. Något speciellt man ska tänka på? Någon med erfarenheter?

Ha det

2. S
    Medlem Nivå 1
    samma här...tar upp denna tråd igen då vi ska träffa Jämtlands-säljaren snart...

kan man få smarta tips att tänka på från kloka Eksjöhus köpare...

tack!

3. P
    Medlem Nivå 1
    Lyckan standard NF med träfasad: 1 803 400:-
    Lyckan standard NF med tegelfasad: 1 989 100:-
    Fristående garage 30m2 träfasad 180 000:-

Priserna gäller i nordvästra skåne.

Mvh

4. J
    Medlem Nivå 2
    Det enda som är värt att tänka på är att Eksjöhus träpanel suger mer färg än vad beräkningarna säger....vilket är toppen i det långa loppet då den är mer grov i strukturen vilket gör att färgen inte lär lossna, men att det kräver tre lager av ljusa färger istället för de beräknade två lagren. Annrs är det toppen hus med bra hantverkare knutna till sig lokalt på orten.

5. kungkokos
    Medlem Nivå 8
    Jag har haft samma problem med Götenehus panel samt panelen från Lövångers Bygg (carporten). Ca 3ggr mer än det angivna fick vi använda av grundfärgen. Att färgen inte räcker till det angivna verkar vara vanligt bland husbyggarna på hela gatan. (*tips* - Jag blev irriterad och vände mig till Beckers och fick 40 liter färg i kompensation.)

Redigerat 6 aug 2009 00:04
  6. D
    Medlem Nivå 2
    Jämtlands-säljaren är bra att göra med. Han har jobbat länge och har koll på vad det mesta kostar. Vi valde en anna byggfirma till att göra grunden än de som bygger Eksjöhus i Jämtland. Det blev billigare.