Eksjöhus Lyckan vinkel

6k läst  7 svar

1. M
    Medlem Nivå 2
    Hej

Är det några som nyss byggt ett lyckan vinkel här på forumet jag vill gärna ha tips synpunkter om detta hus vi funderar på att bygga ett sånt med är lite tveksamma angående dom mindre rummen på 9,3 kvm det känns lite litet. Så är det nån barnfamilj som just har byggt eller gärna bott i ett sånt vill jag gärna ha synpunkter på det.

//Midsjö

2. S
    Medlem Nivå 1
    Har med kollat på Eksjöhus Lyckan, dock inte med vinkel men spelar ju inte så stor roll i detta fallet. Varit inne i ett sådant hus och även varit inne i ett Myresjöhus Östergarn som är snarlikt Lyckan Funkis, större rum än i Lyckan dock. Gillar helt klart Östergarn bättre. Inte riktigt koll på prisskillnader men tror Östergarn är dyrare, levereras ju även med Totalentreprenad

/Daniel

3. J
    Medlem Nivå 2
    Har varit inne i 3 lyckan hus, och ja 9.3 kvm är inte stort när rummet är så avlångt. Ytan mellan säng/garderob blir helt oanvändbar och då blir det inte mycket lekyta kvar. Allrummet är också förlitet för att vara vettigt, så varför inte göra det mindre till t.ex. klädkammare till förmån för större sovrum??

4. J
    Medlem Nivå 1
    Jag har byggt ett lyckan med vinkel och är jätte nöjd. Dom mindre sovrummen tycker jag räcker till barnrum, det är klart att dom är ju inte jättestora men våra barn har allrummet som deras tv- och lekrum och det tycker jag är bra. Är väldigt skönt att ha en "föräldradel" och en "barndel".

5. haddirajan
    Medlem Nivå 7
    Vi har dokumenterat allt från skosmark till inflyttning med bilder på följande adress:
    http://hem3.passagen.se/vobby/

Vi är i stort sett nöjda med huset!

6. bumpaberra
    Medlem Nivå 7
    Är precis klar också med Lyckan i Vinkel. Väldigt nöjd med storlek på hus och planlösning. Tycker rummen räcker alldeles utmärkt. Lilla Allrummet är ju vikt till barnen också så jag tycker helt klart det räcker till.

Själv växte jag upp i en lägenhet på 104 kvm. 5 pers var vi, har inget minne av att jag tyckte det var trångt. Tror det gått lite inflation i hur stort man ska ha.

Däremot tvättstugan, den skulle kunna vara ett par kvadrat till.

7. M
    Medlem Nivå 2

Lyckan vinkel

Hej

Nån skrev att det var väldigt lyhört i Lyckan Vinkel är det nån annan av er som byggt ett sånt som delar den uppfattningen?

Och vad kostade era byggen -minus Tomt och anslutningar osv..Alltså bara huset + pris på garage och storlek på det såklart.

Jag tar tacksamt emot alla som vill dela med sej av Lyckan..Och hur lång var eran leveranstid och byggtid til inflyttning?

//Midsjö

8. J
    Medlem Nivå 2
    Eksjöhus bygger med isolerade innerväggar, så ljudmässigt borde det vara ganska bra. Kanske de byggt lyckan med öppen planlösningen mellan kök och vardagsrum?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: