Byggahus.se

Eksjöhus i Helsingborg

1. B
    Medlem Nivå 1
    Hej! Är här någon som har några erfarenheter från Eksjöhus i Helsingborg? Vi har tänkt bygga ett eksjöhus med totalentrepenad.

2. R
    Medlem Nivå 1

Re: Eksjöhus i Helsingborg

Har Eksjöhus totalentreprenad i Helsingborg?

3. A.Nygren
    Medlem Nivå 7

Jag trodde inte Eksjöhus hade totalentreprenad över huvud taget. Det var vad vår säljare sa till oss i alla fall.

4. B
    Medlem Nivå 1

Ok, har nog missuppfattat det här med nyckelfärdigt och totalentrepenad då :-/
    trodde det var samma sak :-?

5. H
    Moderator · Nivå 25

Med tanke på Eksjöhus agerande i en del andra fall som beskrivs här, så är det inte konstigt om dom lyckats få dig att tro att deras nyckelfärdiga lösning är totalentrepenad.

Fundera lite på vilka ytterligare kunskaper om husbyggnad som ni fått av deras säljare (eller från någon hussäljare överhuvudtaget) och dubbel och trippelkolla uppgifterna innan ni tror på dem.

6. S
    Medlem Nivå 1

Vi ska bygga ett Eksjöhus Lyckan i Kalmar och det enda vi behöver göra själva är att måla utvändigt. Det är bara att flytta in. Vi är nöjda än så länge. Längtar!

Lycka till! Mvh Stella

7. A
    Medlem Nivå 3

Vår granne har arbetat som grovsnickare åt en firma som bara uppför Eksjöhus åt helsingborgskontoret . Han har stor yrkesstolthet och han säger att det inte är ofta de fått någon anmärkning vid någon besiktning. Snickarna arbetar som ett team och vågar säga till varandra om något är snett, konstigt mm.
    Hur bra husfirman än är beror slutresultatet mycket på vilka som bygger..

Bygger själv inte Eksjöhus, utan stenhus med totalentrepenad. Vår underleverantör är inte Sveriges bästa, och då gäller det att ha en nitiskt KA som vi har :)

8. B
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Det låter ju bra, hade ni "totalentreprenad" då eller?
    Vi vill helst slippa att hålla på och klabba med olika entreprenörer.

9. S
    Medlem Nivå 5

I Södertälje erbjuder Eksjöhus totalentreprenad mot 6 % extra av entreprenadsumman. Vet ej hur det är i övriga Sverige.

10. J
    Medlem Nivå 5

Vi köpte vårat hus från S-tälje.......... :-?
    Om då Totalentreprenad hade hjälpt oss låter jag vara osagt men har svårt att tro det.
    (sök på forumet)

Mvh
    Jari

11. S
    Medlem Nivå 5

Vi köpte vårat hus från S-tälje.......... :-?
    Om då Totalentreprenad hade hjälpt oss låter jag vara osagt men har svårt att tro det.
    (sök på forumet)

Mvh
    Jari
    [/quote]

Jag tror inte heller det hade hjälpt er.

Jag svarade bara på frågan om Eksjöhus har totalentreprenad eller ej.

Totalentreprenad handlar enligt min mening om mindre jobb för byggherren med samordning osv, men är knappast någon garanti till att bygget går bättre.

12. L
    Medlem Nivå 2

Hej Anders,

Vad bygger ni för stenhus? Har ni hittat en prisvärd firma? Är det här i Helsingborgstrakten?

Vet du något om Finja betong och Arkitekhem?

//LL

13. A
    Medlem Nivå 3

Vi bygger i Marieholm med Roxistenhus, en trelleborgsfirma. 1½ plans hus 176kvm boyta med dubbelcarport o förråd i lättbetong. Pris exkl tomt,el, vatten ca 2,5 miljoner med totalentreprenad. Ungefär samma pris fick vi från Örementhus i Eslöv(skillnad i offerterna var 2000kr)
    Ett betydligt högre pris fick vi från finjaleverantören( arkitekthem??) och då tror jag inte att de hade totalentreprenad.

14. T
    Medlem Nivå 1
    Någon som kan dela med sig om sina erfarenheter med Eksjöhus i Helsingborg? Vi funderar på att bygga ett Havsvik eller Sjöängen. Någon som har alternativa planlösningar på detta?

15. M
    Medlem Nivå 1
    Hejsan,
    Vi byggde ett Eksjöhus Sandhem ifjol i södra skåne. De hade totalentreprenad, snickaren hade byggt ca 250 hus åt Eksjöhus Malmö-Österlen kontor. Vi tycker att det funkat bra. Jag vet inte om det är samma snickare i Helsingborg som i södra Skåne. Lättast är väl att höra med kontoret.
    MVH/MiaoFredrik