Byggahus.se

Eksjöhus Egna Hem

1. J
    Medlem Nivå 2
    Hej!

Någon som vet hur mycket ändringar man kan göra på egnahemserien iform av förlängning av husen?

2. Byggherre
    Medlem Nivå 5
    Då jag har varit i kontakt med Eksjöhus gällande detta så har det inte varit något problem. Det har gått att göra både vinkel och förlänga huset.
    Det bästa är om du pratar med säljaren som har din ort i sitt försäljningsområde. Då kan du få ett klart svar ang. möjligheter och extrakostnader i samband med förlängning av huskroppen.

3. J
    Medlem Nivå 2
    Det var just det, han säger att det inte går att göra några ändringar. Men jag har ju läst om att flera har kunnat göra det (utan att behöva betala "upplåsnings avgift").

4. bumpaberra
    Medlem Nivå 7
    Hej,

Bygger ett i den serien själv. Jag tror att man gjort förändringarna själva, dvs gjutit en större platta men huset levereras i orginalstorlek. Sen skarvar man till de sista bitarna själv. Invändigt kan du ju regla upp som du vill, att tänka på är väl bara var uppmärksam på alla rör och avlopp.

Annars kan du ju rita om huset till den storlek du vill ha och gå iväg med den till någon husleverantör för prissättning.