Byggahus.se

Ekgolvet sviktar- hjälp!! SNÄLLA NÅN VET VÄL???

1. D
    Medlem · 4 inlägg

de_rue

Medlem
    Har en helt öppenplanlösning där det ligger två stavig ekparkette i kök vardagsrum och film rum, öppet 90 kvm. Totala längden är 15 meter från hörn till slut parkette. Där parketten slutar och det ligger list mot klinkers i hall har nu golvet rest sig lite, det sviktar när man går på det. Extremt fuktigt nu och min undran är hur ska jag göra.

Jag ser ju att tilltagen fog är för liten, kommer det att gå tillbaka och när? Ska jag såga bort några milimeter. Kommer det att räck att göra det mot klinkersgolvet då detta bara utgör en meter mot hela bredden på 6 meter. Sviktet är bara mot klinkers golvet i hallen. Kan jag påvisa dolt fel då jag nyss köpt huset, eller är det golvläggaren som gjort fel med läggningen eller är det så med trä att man inte har några garantier då det alltid rör sig???

Många frågor

Tacksam för svar

MVH

Niklas

2. Wigert
    Medlem · Stockholm · 731 inlägg

Wigert

Medlem

Re: Ekgolvet sviktar- hjälp!! SNÄLLA NÅN VET VÄL??

Eftersom det nu är extremt fuktigt i luften, och du trots det bara har lite svikt och inga åsar är det ok tycker jag. När luften torkar ur kan du kanske fräsa ur lite och ev. lägga en bredare list över? Dolt fel känns avlägset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.