Vi flyttade in i ett rätt nytt hus (-17) i höstas och idag flyttade vi på badkaret. Det har tidigare suttit duschväggar i badrummet och säljarna har tätat alla synliga hål, utom ett längst ner, närmast golvet - upptäckte jag när jag duschat klart. Det är ett litet hål, våtrumstapet på gipsvägg. Vågar jag täta? Borde jag på något sätt kolla upp så väggen är okej? Inte så att jag misstänker fuktskada men jag blir lite (skitmycket) svettig här...

Skulle fuktmäta innan jag tätade.

BirgitS
Välkommen till forumet!

Det går ju att mäta fukt om man är orolig och kolla hur väggen ser ut på andra sidan och, om det är rum under, kolla hur det ser ut i taket där. Lukta i hålet också. Mätte besiktningsmannen fuktinnehåll?

Men det är klart att det är bra att täta för framtiden.

Tror inte det är någon större fara men bör ju tätas. De är väl pax fläkt och väl ventilerat ? Dra på lite mer värme en normalt och låt stå ett tag iaf 24 tim ta en stark ficklampa och lys så det ser torrt och fint i hålet. Knacka och lukta. Resonerar såhär huset är såpass nytt och hålet är ju så pass litet så tror inte det är något att oroa sig över bara det får torka och sen rätas, det år enbart hur min åsikt är inte besiktningsproffs. Är du nojjig hyr fuktmätare

Skulle säga att det är högst osannolikt att de har lett till en fuktskada. Bra dock och låta det torka ut någon dag så att silikonet fäster ordentligt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.