2 308 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Ej tätat skruvhål i duschen
Vi flyttade in i ett rätt nytt hus (-17) i höstas och idag flyttade vi på badkaret. Det har tidigare suttit duschväggar i badrummet och säljarna har tätat alla synliga hål, utom ett längst ner, närmast golvet - upptäckte jag när jag duschat klart. Det är ett litet hål, våtrumstapet på gipsvägg. Vågar jag täta? Borde jag på något sätt kolla upp så väggen är okej? Inte så att jag misstänker fuktskada men jag blir lite (skitmycket) svettig här...
Produkter som diskuteras: "fuktmäta"

Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 42 111 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 42 111 inlägg
Välkommen till forumet!
Det går ju att mäta fukt om man är orolig och kolla hur väggen ser ut på andra sidan och, om det är rum under, kolla hur det ser ut i taket där. Lukta i hålet också. Mätte besiktningsmannen fuktinnehåll?
Men det är klart att det är bra att täta för framtiden.
Det går ju att mäta fukt om man är orolig och kolla hur väggen ser ut på andra sidan och, om det är rum under, kolla hur det ser ut i taket där. Lukta i hålet också. Mätte besiktningsmannen fuktinnehåll?
Men det är klart att det är bra att täta för framtiden.
Tror inte det är någon större fara men bör ju tätas. De är väl pax fläkt och väl ventilerat ? Dra på lite mer värme en normalt och låt stå ett tag iaf 24 tim ta en stark ficklampa och lys så det ser torrt och fint i hålet. Knacka och lukta. Resonerar såhär huset är såpass nytt och hålet är ju så pass litet så tror inte det är något att oroa sig över bara det får torka och sen rätas, det år enbart hur min åsikt är inte besiktningsproffs. Är du nojjig hyr fuktmätare
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur åtgärda gammal innerdörr som ej går stänga? Se bild
Byggnadsvård -
Ej tätat elementrör i dusch.
Värme allmänt -
Ej tätat kakel och våtrumsmatta för elkablar i badrum?
Badrum -
Ej tätat bakom köksinredning = möss i bestickslådorna!
Köpa & Sälja hus -
Spackla skruvhål i lister eller ej?
Färg, Måla & Tapetsera