Byggahus.se
En skitfråga egentligen men jag håller på att renovera alla fönster och av olika skäl har jag på något ställe applicerat lite silikon av transparent typ. Mest för att säkra en liten glipa mellan en list o fönsterramen. Allt virke är målat vitt och detaljgranskar man så blir ju silikonen lite 'gulare'. Hade trollat bort det med att stryka lite vit linoljefärg över skarven men är ju ingen idé om det ändå inte fäster - eller om det på annat sätt skulle påverka den ytterst lilla silikonfogen.

Vad säger ni? Värt att testa eller bara skippa?

S
eller skära bort det ( yttersta lilla siliconet) o använda Fönsterkitt Mono SP521 istället

Eller låta det sitta och måla över var frågan liksom...

Prova, värsta som kan hända är väl att färgen släpper?

Sittställning
Den kommer pärla sig på ytan eller va man ska kalla det, bästa är att ta bort och foga med något annat.

Sittställning Forlowt skrev:
Den kommer pärla sig på ytan eller va man ska kalla det, bästa är att ta bort och foga med något annat.
Ok. Då låter jag det sitta som sagt. Är så obetydligt att jag kan leva med det. Tack för info.

Sittställning
D DanMicke skrev:
Ok. Då låter jag det sitta som sagt. Är så obetydligt att jag kan leva med det. Tack för info.
Det finns kanske någon hålkälslist om du vill snygga till det eventuellt. Men ibland är det lättast att leva med det ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.