Egna inspektionsluckor

3k läst  0 svar

1. P
    Medlem Nivå 3
    Har en souteräng där halva väggen under jord, halva ovan jord (från c:a 130cm från golv.) Den del som är under jord är gjuten i betong, tvärsnittet är enligt konstruktörerna 70 cellplast, c:a 200 beton, 13 gips. Detta gäller större delen av huset. i det våningsplanet.

Fråga kring badrum?

I ena väggen finns öppning i betong där vattenrör kommer för vatten till badrum. Där passar ingen standard inspektionslucka utan måste göras en.

Har gjort på prov en enligt samma modell som konst. ritningen. dvs. gipsat väggarna inne i detta fac, fogskum i botten och sedan flytspackel på topp, sedan fuktspärr. (allt inne i detta lilla utrymme.)

Jag tycker det känns fuktigt där inne och att gipsen nog inte kommer att klara detta. Väggen lite kallare då den är mot utsida, inne varmare och "kondens"?

Jag litar inte på denna konstruktion och törs inte slutföra med kakel och hela baletten utan vill försöäkra mig om att det är rätt.

Hur hade ni proffs gjort?

Tvärsnitt badrum i souteräng
    Kakel, fuktspärr,13gips,200betong,70cellplast,jord, eller?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: