harry73 skrev:
stämmer inte. När infiltrering inte fungerar stiger vattennivån i brunnen. Hamnar nivån över avlopsröret som kommer från huset är brunnen ful och får man stopp
Klart den kan bli men då är det ju något fel. Även en toalett kan bli full om det är stopp i avloppet. Alltså en trekammarbrunn blir aldrig full.

Redigerat:
harry73
Det händer när entreprenören lägger röret med hålen uppåt och inte gräver bort siltskiktet direkt under makadammen :(

Jag är uppe på vinden nu men kan inte se någon ventil. Jag har en cirkulation mellan vardagsrum och kök som har med uppvärmning att görs men inte avloppet. Bifogar en bild. Dålig kvalitet men är dåligt med ljus.
Svagt upplyst vind med träbjälkar, isolering och synliga rör, ingen ventil synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varning för grym vidrig bild. Tog telefonen (den är drummelförsäkrad) och stack ner den i kammar nr 1. Drog en 180 gradare där nere tills jag såg något som såg ut som ett fyllt rör.

Uppochner bild inuti en brunn med synligt slam och potentiellt tilltäppt rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu rörde jag om i brunnen så att den är frilagd mot brunnen behöver inte bro på stopp i avloppet utan bara att jag flyttat på slammet. Men jag tycker det ser väldigt fullt ut.

Bilden är såklart uppochner

Skitspännande tråd ju, unket att TS inte luftat mer hur det utvecklade sig!
@TonyM

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.