Byggahus.se
Iom. att man är lite nybörjare, har jag märkt att jag spenderar ganska mycket tid på att springa runt och leta efter vart jag lagt just det verktyget jag behöver. Jag är lite nyfiken på vad ni andra hittat för funktionella lösningar för att hålla koll på alla dessa verktyg?

Jag byggde ett enkelt arbetsbord på hjul med två hyllor för förvaring av verktyg och skruv m.m. nu när jag byggde ut huset. Hade gummihjul på så jag kunde köra runt det även när nya golven låg på plats.

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
Jag byggde också ett enkelt arbetsbord på hjul.

1 lastpall i botten med hjul på, sedan 4 reglar upp till en till lastpall, där jag la en överbliven OSB på toppen. Och en snedsträva på det.

Lastar mycket och är lättrullad.

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
Jag har några plastbackar för olika moment vid ytskikt. Slipper allt prylar bli så dammiga eller neddroppade av färg.

Spackling/slipning
Målning/tapetsering
Och en med lite diverse verktyg

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
Bygger också alltid arbetsbord förvaring med hjul.

• Gilla
Manhunter
  • Laddar…
engs
I Iddqd skrev:
Jag har några plastbackar för olika moment vid ytskikt. Slipper allt prylar bli så dammiga eller neddroppade av färg.

Spackling/slipning
Målning/tapetsering
Och en med lite diverse verktyg
Detta kör jag också, inte bara under renovering utan som förvaring annars också.
Tre plastlådor med lock:
Slipning / Spackling / Målning+Tapetsering.

Det absolut viktigaste är att man hela tiden plockar undan grejer som man inte kommer att använda de närmaste dagarna. Annars blir man dränkt i prylar på arbetsplatsen. När man har blivit lite vanare och klokare tar man alltid med sig något till- och från arbetsplatsen. Aldrig gå tomhänt!

• Gilla
Wirre740 och 3 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Vid inomhusprojekt har vi förutom verktygslåda också använt oss av en sådan här vagn för lite blandade verktyg:
[länk]

På översta hyllan har vi ofta haft ett gäng gamla skruvlådor/askar som lägger de riktigt små grejerna i.
Bra idé, lite orolig att den är för liten dock.

maah maah skrev:
Jag byggde ett enkelt arbetsbord på hjul med två hyllor för förvaring av verktyg och skruv m.m. nu när jag byggde ut huset. Hade gummihjul på så jag kunde köra runt det även när nya golven låg på plats.
Det blir nog en kombo av detta och plastbackar på hjul.

Leonardaukea Leonardaukea skrev:
Bra idé, lite orolig att den är för liten dock.
Ja till större verktyg är den för liten. Men perfekt för diverse mejslar, tänger, borr, bits, skruvaskar, pennor mm

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
M
Jag har en enkel lagerhylla i trä med ett antal hyllplan som jag ställer där ett större arbete pågår. Ser man till att lägga allting där som man använder så har man inte så många olika ställen att leta på :)

Det är värre vid utomhusarbeten där man inte kan lämna verktygen på grund av risk för stöld eller regn, där har jag inte hittat någon vettig lösning.

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.