1 960 läst · 11 svar
2k läst
11 svar
Eftersöker bra tips på att hålla ordning på alla verktyg under större renovering
Iom. att man är lite nybörjare, har jag märkt att jag spenderar ganska mycket tid på att springa runt och leta efter vart jag lagt just det verktyget jag behöver. Jag är lite nyfiken på vad ni andra hittat för funktionella lösningar för att hålla koll på alla dessa verktyg?
Jag byggde också ett enkelt arbetsbord på hjul.
1 lastpall i botten med hjul på, sedan 4 reglar upp till en till lastpall, där jag la en överbliven OSB på toppen. Och en snedsträva på det.
Lastar mycket och är lättrullad.
1 lastpall i botten med hjul på, sedan 4 reglar upp till en till lastpall, där jag la en överbliven OSB på toppen. Och en snedsträva på det.
Lastar mycket och är lättrullad.
Bygger också alltid arbetsbord förvaring med hjul.
Vid inomhusprojekt har vi förutom verktygslåda också använt oss av en sådan här vagn för lite blandade verktyg:
https://www.ikea.com/se/sv/p/hornavan-rullvagn-vit-70243873/
På översta hyllan har vi ofta haft ett gäng gamla skruvlådor/askar som lägger de riktigt små grejerna i.
https://www.ikea.com/se/sv/p/hornavan-rullvagn-vit-70243873/
På översta hyllan har vi ofta haft ett gäng gamla skruvlådor/askar som lägger de riktigt små grejerna i.
Detta kör jag också, inte bara under renovering utan som förvaring annars också.I Iddqd skrev:
Tre plastlådor med lock:
Slipning / Spackling / Målning+Tapetsering.
Det absolut viktigaste är att man hela tiden plockar undan grejer som man inte kommer att använda de närmaste dagarna. Annars blir man dränkt i prylar på arbetsplatsen. När man har blivit lite vanare och klokare tar man alltid med sig något till- och från arbetsplatsen. Aldrig gå tomhänt!
Jag har en enkel lagerhylla i trä med ett antal hyllplan som jag ställer där ett större arbete pågår. Ser man till att lägga allting där som man använder så har man inte så många olika ställen att leta på
Det är värre vid utomhusarbeten där man inte kan lämna verktygen på grund av risk för stöld eller regn, där har jag inte hittat någon vettig lösning.
Det är värre vid utomhusarbeten där man inte kan lämna verktygen på grund av risk för stöld eller regn, där har jag inte hittat någon vettig lösning.
Liknande trådar
-
Någon som har installerat trådlösa termostater till (vattenburet )golvvärme,som har nått bra tips tillnågot system eller köpt själva ?
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Driftsättning av Qlima SC-JA 2522, tips på installatör/elektriker i Stockholm
Värmepumpar -
Tips på billig elbil med dragkrok att leasa?
Laddboxar & Elbilar -
Skjuta in och ut tvättmaskin i tight utrymme - tips tack
Vitvaror -
Tips om ändringar förbättringar fönsterplac etc ☺️
Planlösningar