Byggahus.se
Jag ska bygga en bar. Jag vet det är lite 80 tals varning över det hela, men jag hade tänkt bygga en fast installation med vatten och avlopp, stendisk, belysning och glashållare. En riktigt lyxig bar helt enkelt. Jag behöver lite inspiration, så om ngn vill posta bilder på sin bar byggd i hemmet så blir jag djupt tacksam.
/CC

...Är det ngn som har bilder på fula barer då, eller barer överhuvudtaget? Det kanske är så att barer är 80 tal ändå, suck!!!
/CC

Vet inte vilken stil du tänkt dig, men de gjorde en en jättesnygg hemmabar i ett avsnitt av BBCs Changing rooms.
några bilder finns här
BBC - Homes - Design inspiration - Deep Water

Väggen med krossat glas som det rinner vatten längs var fantastiskt snygg, även resten var riktigt coolt.

Bilderna är så där, men om du har tillgång till BBC prime kanske samma avsnitt visas igen. Jag har sett samma säsong ett par gånger så de verkar köra dem i repris.

Vi har en liten bar i gillestugan. Den kvalar in till fuldivisionen men jag kan nog ordna lite bilder. 80-tal må så vara men gästerna brukar bli lite imponerade av spektaklet till trots.

Har man plats så tycker jag att det är helt rätt på rätt plats så att säga...

Det finns ett smidigt material från Portugal (tror jag) som heter Valchromat.
Har för mig att det finns snygga barinstallationer på deras hemsida.

Här har du en första länk att studera
t r ä i m p o r t e n

//Borgen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.