Hej alla

Ny här.

Håller på att renovera hemma och undrar om ni har lite tips hur jag skulle kunna göra mellan hallen och badrummet efter att jag lagt parkett (14 mm) längs hallen :)

Här kommer två bilder:

• IMG_20120912_162342.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_20120912_162350.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
du skulle tagit bort tröskeln innan du lade golvet, och låtit golvet ersätta tröskeln. Sen bara en ekbit som mattan viker upp emot.

• Gilla
eikido
  • Laddar…
Hej
Det är inte att rekomendera att ta bort tröskeln till ett badrum.
Det finns lister som är till för just att dölja övergången mellan golv och tröskel.
Jag tror det var tarkett som vi köpte sist.
Fredrik

• Gilla
eikido
  • Laddar…
S
¨du får göra en tröskel i tex ek. och eventullt hyvla/kapa i dörren.

• Gilla
eikido
  • Laddar…
Fredrik Å skrev:
Hej
Det är inte att rekomendera att ta bort tröskeln till ett badrum.
Det finns lister som är till för just att dölja övergången mellan golv och tröskel.
Jag tror det var tarkett som vi köpte sist.
Fredrik
Nja, man måste ju en tröskel som mattan är limmad mot, men den behöver ju inte fortsätta in under dörrbladet. Allts typ ta befintlig tröskel och såga bort plattan, skruva återstående del ordentligt.

Ni kanske det är för sent i detta fallet. Kanske det går att kapa dörren 1 cm och lägga en tröskelplatta (platt tröskel) som ligger ut några mm på det nya golvet. Borde bli snyggt.

OBS: du har en ventilerad tröskel, se till att luft kan röra sig fritt under dörren.

• ImageUploadedByByggahus.se1347623466.460669.jpg
  • Gilla
eikido
  • Laddar…
E eikido skrev:
Hej alla

Ny här.

Håller på att renovera hemma och undrar om ni har lite tips hur jag skulle kunna göra mellan hallen och badrummet efter att jag lagt parkett (14 mm) längs hallen :)

Här kommer två bilder:
Hej hur löste ni detta? Vi har samma problem

1 123asdfg skrev:
Hej hur löste ni detta? Vi har samma problem
Vi löste samma problem såhär. Dvs köpte en platt eklist som vi figursågade och la på den ny parketten och fram till den den gamla tröskelkanten.
Tröskel mellan rum, trägolv, kabelgenomföring, rund vävd matta, dörrkarm, grått betongliknande golv.
Skapa konto

Kire87 Kire87 skrev:
Vi löste samma problem såhär. Dvs köpte en platt eklist som vi figursågade och la på den ny parketten och fram till den den gamla tröskelkanten.
[bild]
Okej tack för svar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.