Vi fick flytspacklat vårt golv på ovanvåningen inför vi skulle lägga ny parkett.

När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.

Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.

Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen, som gått ner mellan skarvarna i siporexen, och när man sen fått på flytspacklet så har det trängt igen och det blivit dessa plastaktiga grejjerna på källargolvet?

J
F fredde__79 skrev:
Vi fick flytspacklat vårt golv på ovanvåningen inför vi skulle lägga ny parkett.

När vi kom ner i källaren i rummet precis under där vi flytspacklade, så är det golvet typ förstört med en plastaktig halvklistrig massa.

Huset har mellanbjälklag av lättbetong, och den plastaktiga massan på källargolvet ligger typ i rader, som följer siporex elementens skarvar. Man kan också se att det droppat mellan skarvarna i källartaket. Det verkar gå att få bort det som kommit på golvet, ibland är det som typ småknottrigt på stora delar av golvet, men ibland ligger det i tjockare lager typ, och då kan man dra upp det som en plastfilm typ.

Min fråga är:
Har någon varit med om liknande?
Kan det vara primern som de använt på golvet på ovanvåningen,
Ja om dom har hällt ut primer på golvet så kan det rinna, jag rollar eller penslar ut primer så att det inte kan rinna ned när man gör bjälklag..
F fredde__79 skrev:
som gått ner mellan skarvarna i siporexen, och när man sen fått på flytspacklet så har det trängt igen och det blivit dessa plastaktiga grejjerna på källargolvet?
Skulle gissa på att det är vatten ifrån flytspacklet som har letat sig till sprickorna..

• Gilla
fredde__79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.