Byggahus.se

Ebba Busch vill få slut på turerna kring hennes husaffär

1. L
    Medlem · Mora · 1 220 inlägg

larka742

Medlem
    Jag har full förståelse för att Esbjörn vill förhala, vill samla stöd för sina ståndpunkter.
    Ok. Fine. Lite tröttsamt kan jag förstå, men inte direkt unikt....

Från allra första början kan jag också förstå Matz att hans första samtal med Ebba inte var det bästa samtalet han gjort. Men att han ville få Ebba att förstå media kommer få ta del av detta om hon går vidare är inte ett direkt ett "hot" lika lite det är ett "hot" att Ebba stämmer Esbjörn om köpet inte fullföljs.

Men det jag känner nu om Ebbas snyftande i media, är att det däremot är omotiverat och känns lite för mycket liksom.
    Hon borde bara låta juridiken ha sin gång nu.

Att Ebba drar till med att Matz var aggressiv och att det är så synd om henne och hennes två barn....
    känns bara för mycket. Det är så kalkylerande att nu flera månader efteråt komma med att svartmåla en annan person.
    Nej. Nej. Nej.

"Aggressiv" är ett rätt kraftigt ord, och kan hon inte säga mer tydligt vad/hur det är motiverat att ta upp detta nu så tycker jag det gränsar till förtal. Hennes syfte är att svartmåla Matz. Thats it - som jag ser det nu.

• Laddar…
  2. Huddingebo
    Medlem · Stockholm · 1 517 inlägg

Huddingebo

Medlem
    Matz kanske har varit aggressiv och en riktig skitstövel. Vi vet ingenting om det.

Kan du länka till var Ebba snyftar i media om affären med en ångrande och ytterst krånglig säljare?

3. L

larka742

Medlem
    Nej, vi vet inte - men oavsett om han varit det eller inte så är det förtal att ta upp det i ett sådant sammanhang som Ebba nu gör. Det är bara för att svartmåla honom. Spelar det någon roll för den rättsliga processen? Nej.

Spelar det ens någon praktisk roll i hur man ska bedöma hennes agerande?
    Huruvida hon har gjort fel eller inte - spelar ingen roll då vad/hur Matz gjort saker....

Har hon gjort något annorlunda pga detta samtal? Nej, inte direkt. Om nåt isf varit mer "på" tillbaka.
    Kan tänka mig att hon blev mer envis, och satte mer hårt-mot-hårt eventuellt pga det.

4. L

larka742

Medlem
  5. Huddingebo

Huddingebo

Medlem
  6. Tomture61
    Självbyggare · Luleå · 2 074 inlägg

Tomture61

Självbyggare
    Tycker huset ser fallfärdigt ut med massa skrot på tomten !
    Kostar skjortan att renovera hus / tomt .

7. S
    Medlem · sundbyberg · 81 inlägg

SomePenguin

Medlem
    Visst, men det är en stor strandtomt nära uppsala som vi pratar om. Enbart tomten är värt mycket mer än vad Ebba lyckades övertala sig till. Jag gissar att Ebba kommer riva rubbet med skog och allt för att bygga ett skrytbygge :p

8. Huddingebo

Huddingebo

Medlem
    Vad är skrytbygge? Ett fint hus som är dyrare än vad du har råd med?
    Störtlarvigt uttryck.

9. R
    Bannad · 344 inlägg

Renoverajämt

Bannad
    Ja det är skam att hon håller på så här med en äldre man

• Laddar…
  10. Huddingebo

Huddingebo

Medlem
    Största fake/lögn spridaren av alla är ju Löfven om vi ska prata om lögnaktiga politiker...
    Fattar inte varför man ska hoppa på henne bara för att hon har råkat på en velpetter till oseriös säljare!
    Största boven här är ju han som bryter ett undertecknat avtal!

11. R
    Bannad · 344 inlägg

Renoverajämt

Bannad
    Ja det finns inget för Ebba Busch att hämta i att lura en gubbe på hans hus...
    Hon kommer inte kunna vara partiledare för Kristdemokraterna efter en sådan rättegång

12. P
    Husägare · 2 136 inlägg

Pin

Husägare
    Korrekt. Finns inget att hämta i det, och så har ej heller skett.

13. S
    Medlem · sundbyberg · 81 inlägg

SomePenguin

Medlem
    Ställ er frågan "hur mycket anser Ebba att hon tjänar på denna affär, för att anse att det är värt att riskera hela sin karriär?"

100k? 500k? 2 miljoner? 4 miljoner?

Om det här var en affär där priset varit marknadsmässigt så tycker jag inte att det låter oresonligt att hon helt enkelt skulle kunna gå och köpa ett annat hus... ett hus som helst är på marknaden via en seriös mäklare som står på säljarens sida.

Jag antar att en hel del kommer reagera på denna post... men det är en intressant tankeställare ändå?

• Laddar…
  14. P
    Husägare · 2 136 inlägg

Pin

Husägare
    Hon tjänar ingenting. Kanske hon gör det när hon säljer. Finns det andra hus på marknaden i det området?

• Laddar…
  15. Andreas_kalmar
    Renoverare · Kalmar · 2 244 inlägg

Andreas_kalmar

Renoverare
    Hon borde inte tappa några väljare på att fullfölja affären på tiden att nån faktiskt visar att man inte är nån pressh**a utan är ärlig med sina beslut. Kanske får min röst nästa val.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.