10 387 läst ·
62 svar
10k läst
62 svar
Ebba Busch parerar - betalade rimlig summa för huset
Sida 1 av 5
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Hustvisten mellan Ebba Busch och den förra husägaren fortsätter och nu säger Ebba Busch ombud att man står fast vid att värderingen var riktig.
Du kan läsa artikeln här: Ebba Busch parerar - betalade rimlig summa för huset
Du kan läsa artikeln här: Ebba Busch parerar - betalade rimlig summa för huset
Har inte hängt med i denna historia helt men om nu säljaren inte är nöjd med priset så ska man väl heller inte skriva på kontraktet.
Bara för att personen är känd så blir det ett jävla rabalder.
Man säljer för priset man får eller så behåller man huset.
Bara för att personen är känd så blir det ett jävla rabalder.
Man säljer för priset man får eller så behåller man huset.
Många trådar om detta. Som partiledare för ett parti som ska värna familjer och äldre så tycker jag Ebba borde släppa huset och att det bjuds ut på öppna marknaden för budgivning. Kanske blir priset lägre, kanske blir det högre.
Om Ebba redan lagt ned pengar på att städa på tomten osv (vilket väl är märkligt om hon inte fått tillträde) så borde ju hon få ersättning för de utlägg hon haft om hon skulle backa ur.
Skrotbilarna såg jag på ett annat ställe kommenterades, då några av dem är attraktiva veteranmodeller och troligen kan ha ett högre värde en vanligt "skrot".
Om Ebba redan lagt ned pengar på att städa på tomten osv (vilket väl är märkligt om hon inte fått tillträde) så borde ju hon få ersättning för de utlägg hon haft om hon skulle backa ur.
Skrotbilarna såg jag på ett annat ställe kommenterades, då några av dem är attraktiva veteranmodeller och troligen kan ha ett högre värde en vanligt "skrot".
Hennes agerande är helt förkastligt. Totalt hänsynslöst, djupt oetiskt och jag blir helt förstummad.
Hon ger sig på att manipulera en åldring, extra funktionsnedsatt tydligen, och det är upprörande som det är, men i hennes yrke bete sig så gör det ännu värre.
Hon har haft alla chanser att backa och be om ursäkt, så hade det kanske varit glömt till nästa val, men hon väljer istället att sänka sig till en mycket låg och omänsklig nivå.
Noll empati, bara hävda sin vilja och vad som skulle vara bra för hennes barn.
Men Esbjörn då, de år han har kvar, är hans vilja och tillvaro mindre värd än Ebbas och hennes barns? Han insåg inte konsekvenserna, han saknar insikt. (Vilket Ebba tydligen också gör)
Jag förstår inte hur hon är funtad som går i polemik om det här. Ovanligt osympatisk och korkad människa, det är så man blir rädd
Hon ger sig på att manipulera en åldring, extra funktionsnedsatt tydligen, och det är upprörande som det är, men i hennes yrke bete sig så gör det ännu värre.
Hon har haft alla chanser att backa och be om ursäkt, så hade det kanske varit glömt till nästa val, men hon väljer istället att sänka sig till en mycket låg och omänsklig nivå.
Noll empati, bara hävda sin vilja och vad som skulle vara bra för hennes barn.
Men Esbjörn då, de år han har kvar, är hans vilja och tillvaro mindre värd än Ebbas och hennes barns? Han insåg inte konsekvenserna, han saknar insikt. (Vilket Ebba tydligen också gör)
Jag förstår inte hur hon är funtad som går i polemik om det här. Ovanligt osympatisk och korkad människa, det är så man blir rädd
Hon har manipulerat en gammal farbror som saknar insikt. Som att sno veckopengen från ett litet barn.Stefflo skrev:
Hade hon haft rent mjöl i påsen så hade hon kontaktat anhöriga och stämt av hans hälsoläge. De anhöriga kunde då lagt ut fastigheten och fått chans till en budgivning, ifall Esbjörn nu hade velat sälja när han fått förklarat för sig att då skulle huset och allt det inte vara hans längre och då skulle han inte kunna gå dit, för då skulle andra bo där.
Det handlar liksom inte bara om pengar.
Det här är etik och moral, men det är bra att alla får se vad hon är kapabel till. Hon smutsar även ner hela partiet som hon bär sig åt.
Ajabaja inte diskutera politik här, men så du fattar vilken cirkus hon orsakar, istället för att inse sitt misstag att göra affär med en inkapabel person.
Tjata sig till saker från en ensam äldre liksom. Det är ju sånt som ligor håller på med. Gangster-Ebba, åldringsrånare. Näääe tack
Tack för en snabb genomgång. Då är jag med hur det hela gått till.Igen skrev:
Hon har manipulerat en gammal farbror som saknar insikt. Som att sno veckopengen från ett litet barn.
Hade hon haft rent mjöl i påsen så hade hon kontaktat anhöriga och stämt av hans hälsoläge. De anhöriga kunde då lagt ut fastigheten och fått chans till en budgivning, ifall Esbjörn nu hade velat sälja när han fått förklarat för sig att då skulle huset och allt det inte vara hans längre och då skulle han inte kunna gå dit, för då skulle andra bo där.
Det handlar liksom inte bara om pengar.
Det här är etik och moral, men det är bra att alla får se vad hon är kapabel till. Hon smutsar även ner hela partiet som hon bär sig åt.
Ajabaja inte diskutera politik här, men så du fattar vilken cirkus hon orsakar, istället för att inse sitt misstag att göra affär med en inkapabel person.
Tjata sig till saker från en ensam äldre liksom. Det är ju sånt som ligor håller på med. Gangster-Ebba, åldringsrånare. Näääe tack![]()
Just det, jag glömde att det skrivs att Ebba bjudit hem Esbjörn på kaffe, men jag läste inte adressen han bjöds in till, hur han tog sig dit osv.J Jörgen Ö skrev:
Eller besökte Ebba honom på hemmet för att ”prata på och övertala”.
Vad Ebba gnäller , tingsrätter tar sin tid, dom har inte ens påbörjat resan ännu och hon gnäller som en stucken gris.
Dom har muf och alla andra möten kvar innan själva rätten, samt utvidgande av talan osv, gör Esbjörn rätt så har dom gott om tid kvar.
Tror Binninge hade 36 st sidor "bara" klara nu, undra hur många som behövs. men ger dom den tid som behövs, Inte ska en politiker få någon förtur till rätten, utan ska behandlas som för alla andra som vill nå rätten, Ebba får snällt vänta på sin tur.
Dom har muf och alla andra möten kvar innan själva rätten, samt utvidgande av talan osv, gör Esbjörn rätt så har dom gott om tid kvar.
Tror Binninge hade 36 st sidor "bara" klara nu, undra hur många som behövs. men ger dom den tid som behövs, Inte ska en politiker få någon förtur till rätten, utan ska behandlas som för alla andra som vill nå rätten, Ebba får snällt vänta på sin tur.