Byggahus.se
A
elpaco elpaco skrev:
Och varför tror du man erkänner brott när man är fotad av en fartkamera i 100 på 90-väg? För att man VET att man gjort ett brott och blir dömd för det i domstol … Ebba visste att hon gjort fel, efter timmar med advokater som inte visste vilket ben de skulle stå på, och valde att dra in svansen. Men bara halvvägs, för i hjärtat är hon oskyldig .. öppet falsk politiker alltså.
inte alls.
Jäkla dumhet, finns inte bevis som räcker så kan du alltid neka.

Samma här hon hade om hon hade haft möjlighet tagit detta till rätten, men vem hade förlorat mest på det tro du?
Esbjörn? partiet? väljarna? Ebba?
svaret är partiet..

• Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Du verkar inte ha all fakta klar för dig..
När man dömer en person som talar om sanningen om en annan person som smutskastar folk och leker jurist så är det att stöda ett hyckleri.. denne herre har trakasserat och sexuellt utnyttjat en minderårig.. det går inte hem hos mig att samhället skyddar såna oavsett om de har gjort sitt straff, det är helt okej att detta kommer fram och skulle detta medföra att vederbörande förlorar kunder.. bu fucking hu.. kunde han ha tänkt på tidigare..
Är det över för offren för att han dömdes?
Har de psykiska menen försvunnit samtidigt som domen föll.. nä då är det inte över..
Ska en leva med sådant så ska den andre...
Du verkar inte ha koll på förtalsjuridiken i fallet. Och att blanda in VAD personen som Ebba förtalat hr blivit dömd för tidigare är bara dimridåer. Varför skall Ebba smutsa ner Esbjörns advokat istället för att bara bemöta ergumenten?? DET är riktigt illa av en politiker.

• Gilla
Fario och 7 till
  • Laddar…
Jag har inte följt alla vindlingar i det här fallet. Men jag uppfattar att hon formellt har haft rätt.

Men är man en offentlig person, i hennes position så är det väldigt dåligt omdöme att försätta sig i denna position. Det ligger nära till hands att se det som att hon lurat skjortan av en gammal man med begynnande demens. Formellt inte fel. Den situationen skall man inte sätta sig i när man är i hennes position. Även om hon faktiskt inte har lurat ngn.

Känslan av dåligt omdöme förstärks av att hon i affären gjorde sig skyldig till förtal. I hennes position skall man veta vad som är ok att säga eller inte.

• Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
inte alls.
Jäkla dumhet, finns inte bevis som räcker så kan du alltid neka.

Samma här hon hade om hon hade haft möjlighet tagit detta till rätten, men vem hade förlorat mest på det tro du?
Esbjörn? partiet? väljarna? Ebba?
svaret är partiet..
Hon är ju så jäkla korkad att hon driver allt det här från början! Att en partiledare slåss med näbbar och klor mot en jobbig gammal gubbe är ju politiskt självmord. Vänd andra kinden till, lämna tillbaka huset och köp ett annat med dina miljoner Ebba. Det är ju så dumt att storhetsvansinne knappt förklarar det.

• Gilla
Lind77 och 8 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag har inte följt alla vindlingar i det här fallet. Men jag uppfattar att hon formellt har haft rätt.

Men är man en offentlig person, i hennes position så är det väldigt dåligt omdöme att försätta sig i denna position. Det ligger nära till hands att se det som att hon lurat skjortan av en gammal man med begynnande demens. Formellt inte fel. Den situationen skall man inte sätta sig i när man är i hennes position. Även om hon faktiskt inte har lurat ngn.

Känslan av dåligt omdöme förstärks av att hon i affären gjorde sig skyldig till förtal. I hennes position skall man veta vad som är ok att säga eller inte.
Ja. Hon beter sig som en gnidig Svensson med hämndbegär. Inte som en partiledare för ett parti som skall stå för reko kristna värderingar.

• Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Hon är ju så jäkla korkad att hon driver allt det här från början! Att en partiledare slåss med näbbar och klor mot en jobbig gammal gubbe är ju politiskt självmord. Vänd andra kinden till, lämna tillbaka huset och köp ett annat med dina miljoner Ebba. Det är ju så dumt att storhetsvansinne knappt förklarar det.
hon går vinnande ut ur detta och jag tycker hon gjorde rätt..
dessutom har inte hon kostat oss skattebetalare en massa pengar... Men om vi byter ledning så kan det till och med hända att vi får en massa pengar och bättre rättvisa i samhället.. go Ebba

• Gilla
pegr och 9 till
  • Laddar…
A
G gusvo085 skrev:
Det är att likställa med en dom, hon har ju förklarat sig skyldig och fått ett straff för det.
Det var inte det jag emot satte mig..
utan hur man tröck på orden..
bättre att läsa än att anta..

H
splinter splinter skrev:
Helt bisarrt av gubben att plötsligt "ångra sig" efter påskrivet avtal.
En mäklare och Ebba som båda kan prata för sig mot en äldre man som känner sig pressad. Det är nog inte svårare än så. När man har ångrat sig hade varit bättre att de hade satt sig ner med mannen och hans anhöriga och försökt lösa affären på ett sätt som hade varit accepterat för båda.

A
H HEM2121 skrev:
En mäklare och Ebba som båda kan prata för sig mot en äldre man som känner sig pressad. Det är nog inte svårare än så. När man har ångrat sig hade varit bättre att de hade satt sig ner med mannen och hans anhöriga och försökt lösa affären på ett sätt som hade varit accepterat för båda.
Och den delen att vederbörande inte betalade tillbaka handpenningen?
att man gick till media med falska uppgifter för att få en dålig bild av ebbba...

Tror ni Esbjörn får behålla pengarna, eller kommer hans släktingar och bekanta lyckas lura av honom dem på nåt sätt?
Karl’n skulle behöva en God man…

• Gilla
  • Haha
pmd och 7 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
hon går vinnande ut ur detta och jag tycker hon gjorde rätt..
Vinnande??? Va? Att hon får huset oavsett pris är alltså enligt dig att vinna? Knappast. Hon hade förmodligen den juridiska rätten på sin sida, och ”vinna” hade då varit ursprungligt pris. Nu har hon med all sannolikhet ökat det ursprungliga budet väsentligt, vilket knappast är en juridisk vinst. Men inte heller förlust. Snarare en förlikning. Men politiskt var det en vinst. Att backa, eller förlora, nu hade varit en ännu sämre mardröm.

Men ja säger samma - GO Ebba, fortsätt att visa hur skev din verklighetsbild är. Vi förstår bara allt tydligare hur det kommer bli vid en ev samregering med SD, som även de har följare som inte har något mot att partiledningen beter sig illa. Tex kallar kvinnor för horor eller vill slå folk med stålrör. Go Ebba! Grymt gäng kommer ni bli. Väntar fotoserien med landskapsdräkter :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Karl’n skulle behöva en God man…
Det finns ju en kristen partiledare i Uppsala han skulle kunna få hjälp av?

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Vinnande??? Va? Att hon får huset oavsett pris är alltså enligt dig att vinna? Knappast. Hon hade förmodligen den juridiska rätten på sin sida, och ”vinna” hade då varit ursprungligt pris. Nu har hon med all sannolikhet ökat det ursprungliga budet väsentligt, vilket knappast är en juridisk vinst. Men inte heller förlust. Snarare en förlikning. Men politiskt var det en vinst. Att backa, eller förlora, nu hade varit en ännu sämre mardröm.

Men ja säger samma - GO Ebba, fortsätt att visa hur skev din verklighetsbild är. Vi förstår bara allt tydligare hur det kommer bli vid en ev samregering med SD, som även de har följare som inte har något mot att partiledningen beter sig illa. Tex kallar kvinnor för horor eller vill slå folk med stålrör. Go Ebba! Grymt gäng kommer ni bli. Väntar fotoserien med landskapsdräkter :crysmile::crysmile::crysmile:
Ah en sosse..
Då klarnar det..
Jo det är en vinst för gubbfan vågade inte gå upp i rätten, för då hade säkert saker kommit fram som ställt Esbjörn och co i sämre ställning emot lagen...

• Gilla
videopac och 7 till
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Det finns ju en kristen partiledare i Uppsala han skulle kunna få hjälp av?
verkar bättre om du utförde jobbet, då skulle han slippa försöka stjäla pengar av andra. ;)

Maskintok skrev:
Ah en sosse..
Då klarnar det..
Jo det är en vinst för gubbfan vågade inte gå upp i rätten, för då hade säkert saker kommit fram som ställt Esbjörn och co i sämre ställning emot lagen...
Jag har aldrig hymlat med att jag är vänster. Det skiner nog igenom överallt. Men jag dömer alla enligt samma kompass och inte ”mina” partiledare efter en annan, vilket är extremt tydligt på högerkanten. Där du verkar bo.

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.