208 läst ·
1 svar
208 läst
1 svar
Easee Charge Up + Equalizer
Jag har en Easee Charge Up med Easee Equalizer och är otroligt missnöjd med funktionen på hela setupen. Allt för ofta så laddas bilen med väldigt låg hastighet eller inte alls och väljer jag det automatiska läget där equalizern skall växla mellan 3-fas och 1-fasladdning beroende på vad som finns tillgängligt så fastnar laddaren helst på 1-fasladdning.
Samtidigt ska den ju även i 1-fasläget välja den fas som har mest ledig kapacitet, men det funkar fan aldrig utan den lägger sig alltid på fas 1 och belastar den till max.
Det kan alltså ligga 5 A på fas 2 och 3 och uppemot 20 A på fas 1.
Är det någon mer som upplevt samma problem?
Samtidigt ska den ju även i 1-fasläget välja den fas som har mest ledig kapacitet, men det funkar fan aldrig utan den lägger sig alltid på fas 1 och belastar den till max.
Medlem
· Södermanland
· 654 inlägg
Reklamera.V Vaderlanda skrev:Jag har en Easee Charge Up med Easee Equalizer och är otroligt missnöjd med funktionen på hela setupen. Allt för ofta så laddas bilen med väldigt låg hastighet eller inte alls och väljer jag det automatiska läget där equalizern skall växla mellan 3-fas och 1-fasladdning beroende på vad som finns tillgängligt så fastnar laddaren helst på 1-fasladdning.
Klicka här för att svara