20 887 läst · 320 svar
21k läst
320 svar
E85 i motorer. Vad är det och hur fungerar det.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Försök hitta en olja för modellmotorer, typ Castrol M eller MSSR. Speedway och dragracing folket kör med liknande. Vanlig olja funkar inte så bra ihop med sprit.Maskintok skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
sedan är det inte vilken olja som är bäst jag frågade efter..
utan VILKEN olja som mest troligt spisbränsle innehåller.. om ens någon alls..
För att kunna veta om jag kan bara tanka och köra eller om jag behöver blanda till en slatt...
utan VILKEN olja som mest troligt spisbränsle innehåller.. om ens någon alls..
För att kunna veta om jag kan bara tanka och köra eller om jag behöver blanda till en slatt...
"
Ricinolja har goda smörjande egenskaper. Den används därför ibland i maskiner och högt trimmade motorer där det ställs höga krav på smörjningen. En nackdel är dock att oljan kan vara aggressiv för vanliga tätningsmaterial, membran med mera och att det i sådana fall kan vara nödvändigt att materialet i tätningarna är nitrilgummi. En annan nackdel är att ricinoljan kletar ner omgivningen och kräver rengöring efter användning. I många fall har moderna syntetoljor övertagit ricinoljans roll.
På senare år har oljan genom Internet snabbt fått rykte om sig att den stimulerar hårväxten (på huvudet), vilket dock har avfärdats som ett påstående utan några som helst belägg.[2"
Ricinolja – Wikipedia
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ricinolja
Ricinolja har goda smörjande egenskaper. Den används därför ibland i maskiner och högt trimmade motorer där det ställs höga krav på smörjningen. En nackdel är dock att oljan kan vara aggressiv för vanliga tätningsmaterial, membran med mera och att det i sådana fall kan vara nödvändigt att materialet i tätningarna är nitrilgummi. En annan nackdel är att ricinoljan kletar ner omgivningen och kräver rengöring efter användning. I många fall har moderna syntetoljor övertagit ricinoljans roll.
På senare år har oljan genom Internet snabbt fått rykte om sig att den stimulerar hårväxten (på huvudet), vilket dock har avfärdats som ett påstående utan några som helst belägg.[2"
Ricinolja – Wikipedia
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ricinolja