På grund av imkanalen vad vi tvungna att modifiera väggskåpen och flytta ner den del som skåpet kommer hängas på skenan på väggen.
Jag tyckte att snickaren skulle fixa nya hål för träplugg för att fästa den delen som man hänger skåpet på. Men istället fäste han med dyckert (se inringat på bild).
Kommer funka lika bra som om det vore träplugg där? Jag vill inte ha ett skåp som rasar när man fyllt det med porslin.
Jag tyckte att snickaren skulle fixa nya hål för träplugg för att fästa den delen som man hänger skåpet på. Men istället fäste han med dyckert (se inringat på bild).
Kommer funka lika bra som om det vore träplugg där? Jag vill inte ha ett skåp som rasar när man fyllt det med porslin.
Min tanke är att sätta vinkeljärn i skåpet för att förstärka. Men det kanske är overkill?
useless skrev:
Ja bilden var inte den bästa måste jag erkänna. Bifogar bättre ikväll.
Men det är baksidan på ett väggskåp vi ser. Och den regeln på bilden sitter egentligen högst upp i skåpet. Alltså den regeln som jag kommer hänga på skenan på väggen (alternativt bara skruva genom regeln upp på väggen då det är plyfa bakom gips).
Men vi behövde skära ur skåpen för att låta imkanalen passera. Och då behövde vi även flytta ner regeln en bit på skåpet. Och nu fästes den med dyckert istället för träplugg.
Liknande trådar
-
Dyckert storlek till Luftdriven dyckertpistol
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Fylla små dyckerthål i foder + sockel?
Färg, Måla & Tapetsera -
Dyckert för fönsterlister utomhus
Byggmaterial & Byggteknik -
Dyckertpistol till råspont?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dyckertpistol med batteridriven kompressor
Verktyg, Maskiner & Fordon