Byggahus.se

DW745 bordshöjd?

1. A
    Medlem Nivå 3
    Vad är höjden på själva bordet på DW745? Jag äger den ej ännu men vill förbereda för den men jag hittar bara höjden inklusive anhållet och jag behöver en ungefärlig siffra på höjden på enbart själva bordet.

2. P
    Medlem Nivå 3
    Hej jag råkade köpa en DW745 idag på Jula som säljer den med bra rabatt just nu. Bordshöjden på DW745 är 33 cm ganska exakt. Är nöjd med mitt första intryck men tyvärr är det inte en trapetsgänga på skruven för sågbladets höjdjustering vilket skulle ha hjälpt till för lång livslängd. Tittade tidigare på Metabos TS 254 som finns med vanlig och trapetsgängad höjdskruv trots samma artikelnummer (Du kan se detta i reservdelskatalogen på nätet). Men den lägre vikten på DW745 blev avgörande för mitt val då jag har ont om utrymme.

3. A
    Medlem Nivå 3
    Vad gör en trapetsgänga på höjdjusteringen för fördel, mer exakt? Jag undrar alltid om Jula säljer någon äldre version av saker eller något liknande så jag är lite rädd för att köpa någonting av dom. Deras Meec märke är ju värdelöst.

4. P
    Medlem Nivå 3
    Det exemplar som jag köpt av DW745 är tillverkat 2019 vecka 27 så det lär vara senaste modell. Trapetsgängor tål stora mekaniska krafter. Används på ledskruvar för skruvstäd, svarvar och fräsmaskiner