1 516 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Duschvägg
Min kakelsättare vill sätta en list vid golvet under duschväggen då han menar att det blir stabilare och att ”kapillärkraften gör att vatten rinner ut på golvet och kan bli små pölar.” Golvet lutar där så skillnaden vid vägg och duschväggens slut är 10mm.
Jag tror det blir svårare att hålla rent och tror det blir snyggare att väggen hänger fritt.
Vad säger ni? Har kakelsättaren rätt?
Jag tror det blir svårare att hålla rent och tror det blir snyggare att väggen hänger fritt.
Vad säger ni? Har kakelsättaren rätt?
Är det en fast vägg eller svängbar dörr?
Är det en glipa nertill kan såklart vatten hamna utanför. Men är fallet rätt rinner ju större mängder tillbaka mot brunnen.
Att man får små samlingar vatten som ligger kvar är ju oundvikligt hur man än bär sig åt.
Jag struntade i gummilisterna nedtill när jag satte duschdörrar senast. Dels blir de skabbiga ganska fort och dels rinner vattnet tillbaka mot brunnen. Och det lilla som ligger kvar torkar upp rätt fort.
Är det en glipa nertill kan såklart vatten hamna utanför. Men är fallet rätt rinner ju större mängder tillbaka mot brunnen.
Att man får små samlingar vatten som ligger kvar är ju oundvikligt hur man än bär sig åt.
Jag struntade i gummilisterna nedtill när jag satte duschdörrar senast. Dels blir de skabbiga ganska fort och dels rinner vattnet tillbaka mot brunnen. Och det lilla som ligger kvar torkar upp rätt fort.
Nu vet vi ju inte riktigt vilken typ av list eller duschvägg det är, men är det en svängbar normal duschvägg så skulle jag låta plattis sätta dit listen, men gillar du den inte är det lätt att ta bort den, men den gör oftast nytta!
Men det är svårare att sätta dit den efter att väggen sitter där!
Men är det en fast vägg så kan man kanske slopa listen, men det hänger då mer på fallet osv...
Men det är svårare att sätta dit den efter att väggen sitter där!
Men är det en fast vägg så kan man kanske slopa listen, men det hänger då mer på fallet osv...
Klicka här för att svara