Byggahus.se

Duschvägg som hänger i gipsskiva, är byggaren skyldig till reparation?

1. H
    Moderator · Stockholm · 42 771 inlägg

hempularen

Moderator
    Staglösningen ser olika ut för olika duschväggar. Den här lösningen bör fungera bra om takfästet är stabilt. Men jag är också tveksam till om en molly kan tåla de vridmoment det blir från ett sådant stag.

2. C
    Medlem · Stockholm · 13 inlägg

chelsea12

Medlem
    Heter en sådan modul staglösning?

3. C
    Medlem · 8 786 inlägg
    Snedstag är nog rätt namn. Finns även tvärstag och takstag (det du har nu).

4. P
    Medlem · Dalarna · 3 303 inlägg

Pagno

Medlem
    En liten input!
    Duschväggar är bara till för att hålla vattnet på rätt sida, inget att hålla sig i eller ens luta sig mot.
    Fästpunkten är bara till för att hålla väggen på plats inte som ett stag för att klara belastning, med andra ord så är denna konstruktion bara lite hårdare än ett duschdraperi! En molly klarar enbart i ditt fall dragbelastning, ingen sidokraft alls att tala om, men det verkar lite klent om det redan rör sig!
    God fortsättning...
    Ps En god entreprenör borde vara rädd om anseendet och reda upp ditt lilla problem utan extra kostnad, tycker jag iaf!

5. Peter2400
    Medlem · Västkusten · 4 908 inlägg

Peter2400

Medlem
    Jag googlade på"corner support glass to wall" och hittade bla. den här sidan.
    http://www.pureadhesion.co.uk/wetro...ss-support-arms-channels-and-accessories.html

Men det borde väl en glasmästare kunna av standard glasfästen och en rostfri stång.

Redigerat 25 dec 2015 18:45
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.