Hej kära medlemmar!

Hoppas innerligt att det här är mitt sista inlägg om min badrumsrenovering. Nu är vi nöjda på det stora hela men pga extremt svår kommunikation med vissa inblandade hantverkare missade vi att ifrågasätta en viktig detalj, nämligen duschrännan. Vi hade varit mycket tydliga med att vi ville ha en i rostfritt stål. Exakt så stod det också i vår offert, därför tänkte vi att informationen gått fram. Klantigt nog insåg jag inte att plastrännan som byggts in inte bara var underredet, som sedan inte skulle synas mer, utan blev rätt ledsen när det visade sig att plastkanten sticker upp. Han köpte såklart ett helt annat galler än överenskommet, det kan jag leva med men den här plastkanten är fruktansvärt ful. Känns väldigt trist :(

Kan klaga men antar att det inte att byta nu? Finns det något annat jag kan göra för att snygga till det?

Tacksam för idéer!

• Närbild på ett badrumsgolv med svartvita kakelplattor och en duschränna med en synlig plastkant som sticker upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartvit rutig badrumsgolv med synlig plastkant på en duschränna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
T
Kan ju tycka att det lilla inte är så farligt men just den modellen har jag aldrig sett, förmodligen inte ens godkänd i Sverige i värsta fall. Vet att det finns mycket kinesiskt skit på nätet som kostar en bråkdel jämfört med svenska modeller men att dom inte är ett dugg godkända ihop med våra tätskikt.

Men som svar på din fråga så kan du ej göra något åt det nu, skulle i så fall om du målade plasten med en svart tuschpenna eller dylikt.

Vet inte var han köpt den, hade skickat en länk till en vi ville ha, men det ignorerades visst:)

Tack! Har också tänkt på tuschpenna så att färgen iaf passar med fogarna. Eller tunn silikon, men svårt att få snyggt. Känns som fogen ligger lite halvt ovanpå och ser ojämn ut.

T
K kmf_85 skrev:
Vet inte var han köpt den, hade skickat en länk till en vi ville ha, men det ignorerades visst:)

Tack! Har också tänkt på tuschpenna så att färgen iaf passar med fogarna. Eller tunn silikon, men svårt att få snyggt. Känns som fogen ligger lite halvt ovanpå och ser ojämn ut.
Glöm silikon, kommer inte att fastna och om den gör det så kommer den inte att sitta kvar länge!

• Gilla
kmf_85
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.