Byggahus.se

Duschkar

1. P
    Medlem · 652 inlägg

Pius

Medlem
    Var hittar jag duschkar ? Helst i storlek 100 x 100 mm, och ev sådant som är fristående. Ifö tycks ha 90 x 90 men som sagt vill gärna ha lite alternativ. Tycks inte vara så vanligt här, men dock på många håll utomlands.

• Laddar…
  2. G
    Medlem · 6 985 inlägg

gaia

Medlem
    sök på tyska sidor, tyska producenter fex kaldewei. Har sett bara såna till inbyggnad men kanske finns också fristående ? Fantastisk fina infällda i golven med olika djup i emaljerat plåt eller plast eller lyxigare i porslin. Hoppas du hittar en hantverkare som vill/kan installera en sådan. Annars undviker dom udda arbeten med "svensk standard " som ursäkt.
    lycka till!
    gaia

• Laddar…
  3. P
    Medlem · 652 inlägg

Pius

Medlem
    Hantverkarn finns i huset... Han har gått med på alternativet eftersom jag vägrar duschkabin :)
    Helst fristående. Hantverkarn vägrar nämligen bygga in nånting i ett badrum på andra våningen ..
    Lite jobbigt att importera från Tyskland ?

4. K
    Självbyggare · Skåne · 2 560 inlägg

Kallebo

Självbyggare
    Asch vi är ju med i EU, det är inte jobbigare att köpa från Tyskland än från vilken svensk internetbutik som helst.

Hittar du bara ett kar som du är nöjd med går frakten alltid att ordna!

• Laddar…
  5. P
    Medlem · 652 inlägg

Pius

Medlem
    Kaldewei tycks ju ha återförsäljare i Sverige. Men hittar tyvärr inte duschkar på hemsidan.

6. G
    Medlem · 6 985 inlägg

gaia

Medlem
    Det monteras inga duschkar i Sverige så det säljs inga heller. Hoppas du lyckas skaffa en trots allt.
    Ang duschkar vara eller inte vara så fattar jag inte varför man kaklar och missar lutningen gång på gång men fortsätter envist kakla golven i duscharna som standard. Av 3 nya badrum under åren som gått fick jag 2 med fel lutning mot golvbrunn ..... min vanliga otur :(.
    Lycka till!
    gaia

7. Charlie2
    Medlem · Dalarna · 613 inlägg

Charlie2

Medlem
    Bauhaus säljer kar i olika storlekar.

• Laddar…
  8. T
    Allvetare · Skåne · 5 410 inlägg

tank77

Allvetare
    • Laddar…
  9. T
    Medlem · Värmland · 111 inlägg

torporoman

Medlem
    Duravit har en mängd snygga kar. Svensk återförsäljare vet jag inte, förutom att kakelbutiken i Karlstad nog kan ta hem från dem. Jag var i deras butik nyss och pratade om duschkar, försäljaren där talade varmt om duschkar: "hela europa använder dem, sverige enda landet som inte har det"

10. P
    Medlem · 652 inlägg

Pius

Medlem
    Varit på Bauhaus och i princip blivit utskrattad när frågat om duschkar. Flera visningsex fanns inne.
    Mycket frågande försäljare som jobbat med vitvaror i 30 år och aldrig sålt ett duschkar. "Varför ska ni ha ett sånt ?"
    Så - har väl i princip skrinlagt den planen. Funderar nu på Svedbergs "duschplatta" men ej sett i verkligheten. Den ställs ovanpå golv som duschkabin tror jag. Nån som har erfarenhet ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.