Duschdörrar till smal nisch

3k läst  3 svar

1. R
    Medlem Nivå 1
    Jag har problem att hitta duschdörrar till en nisch i mitt nyrenoverade badrum. Nischen är väldigt liten, 590x770, vilket gör att jag vill få den större genom välvda dörrar (eller någon annan lösning). På ena sidan av nischen står ett badkar, vilket göra att jag endast har 3 cm tillgodo om dörren ska fästas utvändigt. Det finns alltså inte heller något utrymme att göra duschen större genom att sätta glasbetong. Men dörrarna borde kunna monteras på insidan av nischen om 3 cm är för lite.

Är det någon som har erfarenhet av speciella duschdörrar eller liknande som kan fungera? Draperier är uteslutet. Har själv flera ideér om hur det kan lösas och ycker inte det borde vara så svårt att exempelvis kapa ett par hörndörrar så att de passar eller att dörrarna "möts" tidigare. Men inget företag jag vänt mig till har hittills kunnat presentera en vettig lösning för mig.

Problemen är alltså:

• Smal öppning (770 mm)
    • Liten marginal på ena sidan utanför nischen

2. K
    Medlem · Nivå 9
  3. R
    Medlem Nivå 1
    Ja, passar gör de absolut. Men tyvärr gör en rak dörr att duschen blir ganska trång. Annars hade det varit ett alternativ. Dörrarna bör alltså vara välvda, precis som dörrarna på ett duschhörn.

4. R
    Medlem Nivå 1
    Ingen som stött på liknande problem och hittat en lösning?

Är det någon som testat att köpa ett par duschdörrar och låta en glasmästare kapa bort ett par centimeter? Är det en möjligt med fästen och liknande?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: