Byggahus.se

Dubbelram med 2-vägsuttag samt RJ45

1. P
    Medlem Nivå 4
    Kan man med Elkos utbud sätta två dosor CC71mm och sedan sätta ett nätverksuttag och ett 2-vägsuttag med en kombiram?

Jag har lite svårt att tolka vad deras kombiramar passar till för "apparater".

2. E
    Medlem · Nivå 23
    Nej, endast ett enkelt uttag och ett eller flera datauttag i den andra dosan. Vill man kan man sätta förhöjningsram och på det sättet få dit mer "grejer.

• Laddar…
  3. I
    Medlem · Nivå 4
    Eller sätta 3 dosor och en trefacksram(y)

4. tommib
    Bergsfogde · Nivå 24
    Eller dubbeldosa+enkeldosor och sen trippeluttag+nätverk.

Däremot kan du sätta dosorna cc100 och då få vanligt dubbeluttag och nätverk för sig.

5. P
    Medlem Nivå 4
    Hur funkar det? Är inte alla fack lika stora alltså?

(Jag tänker på kombinationsramen alltså)

6. tommib
    Bergsfogde · Nivå 24
  7. P
    Medlem Nivå 4
  8. N
    Medlem · Nivå 6
    Vi kör elko plus med två dubbla vägguttag och ett dubbelt rj45 i samma ram.

Detta är monterat över tre 1,5 facks dosor.
    På rj45 uttagen sitter det en täckbit över och under uttaget. Kan fixa en bild lite senare eller i morgon om du vill.

• Laddar…
  9. tommib
    Bergsfogde · Nivå 24
    Nej, det passar inte vad jag förstår. Det där är en specialram för 1,5-dosor och jag tror inte att det finns nätverksuttag med de måtten. Jag kan dock ha fel.

Edit: uppenbarligen har jag det

10. P
    Medlem Nivå 4
    Nej, du/ni har troligtvis rätt. Men Elko skriver att man kan kombinera det uttaget med strömställare. En strömställare och ett nätverksuttag borde ju ha samma mått? Även om uttaget ser klart högre ut än en strömställare/nätverksuttag

11. P
    Medlem Nivå 4
    Okej ja då klarnar det lite. Alltså kan man montera 2st 1,5facks dosor, och även montera nätverksuttaget i den större ramen med passbiten: https://www.elko.se/1-1-fack/passbit-f-kombiram-staende-fv-article2053-574.html

Det bör ge det utseendet jag är ute efter. Tack!

12. N
    Medlem · Nivå 6
    Se min bifogade bild med ett dubbelt tag och ett nätverksuttaget så ser du hur det blir.

Har dock inte satt dit märkningen i uttaget än.

Edit: det ser sneare ut mot golvlisten än det verkligen är.

• Laddar…
  13. P
    Medlem Nivå 4
    Tack!

Men detta är inte den du pratade om med 3st 1,5fack väl? Detta bör vara 2st 1,5fack bakom?

14. N
    Medlem · Nivå 6
    Nej det är inte samma. Fotade ett som inte hade något inkopplat för enkelthets skull.
    Det är som du säger bara två 1,5 fack

• Laddar…
  15. P
    Medlem Nivå 4
    I elkos beskrivning finns det inget som tyder på att det måste vara 1.5facksdosor heller...

”Apparatdosor med c/c mått 71mm” är den enda informationen som ges. Märkligt...