110 232 läst · 1 059 svar
110k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Är det en brödbit där under ägget?AndersMalmgren skrev:
Vanligt vitt bröd, rostat?
Vore kanske ett alternativ till carpaccio som jag verkligen gillar.
Ostron kan kvitta, hämtade upp 2 färska på västkusten och fy tusan va äckligt... körde dom naturella
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Tweed satt man ju på ofta och rökte cigarr och drack cognac. Det är sant. Mysig litet ställe i Gamla stan.nino skrev:
Jag tyckte personligen att man skulle per default förbjuda alla.Sedan får de som vill ansöka om tillstånd. OCh då får inte mat serveras osv. Tweed skulle då kunna haft kvar sin cigarrökning. Men så flexibel och individualistiskt är inte socialdemokrati
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Koriander och tryfflel kan jag bara inte med, en italiensk tryffelsalami och den var inte billig, köpt i i Italien och skänktes till mig av min svåger var nog bland det värsta jag smakat. Jag fösrökte verkligen men det smakade vidrigt. Jag hatar även messmör och den norska bruna osten som smakar lika fast mer av äcklet, annars gillar jag det mesta. Låt grisarna som söker fram denna svamp äta upp den så slipper vi råka ut för detta otyg.
Löjrom är väl annars en av det mest överskattade i förhållande till pris som finns. Detta sagt som norrbottning där klämmandet av löjan pågick inte långt från där jag växte upp, ett jävla skitjobb faktiskt. Stå i fiskarbyxor upp till armhålorna i en bassäng och klämma livet av små fiskar med jäkligt vassa ben. Som en anektod så var vi för 20år sen på en tillställning där värdinnan minsann påpekade att det var kalixlöjrom då farsan svarade ungefär "Ja men det duger väl , inget du behöver be om ursäkt för"AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Kalix är underförstått om man säger löjrom, det heter sikrom om det inte är från Norra Bottenviken, dock fuskar såklart restauranger osv med detta. Löjrom är sjukt gott, och priset är väl efter tillgång och efterfrågan samt som du nämner arbetsinsatts.V Ville_Vessla skrev:Löjrom är väl annars en av det mest överskattade i förhållande till pris som finns. Detta sagt som norrbottning där klämmandet av löjan pågick inte långt från där jag växte upp, ett jävla skitjobb faktiskt. Stå i fiskarbyxor upp till armhålorna i en bassäng och klämma livet av små fiskar med jäkligt vassa ben. Som en anektod så var vi för 20år sen på en tillställning där värdinnan minsann påpekade att det var kalixlöjrom då farsan svarade ungefär "Ja men det duger väl , inget du behöver be om ursäkt för"
Personligen gillar jag löjrom bättre än rysk kaviar, även om rysk kaviar med lite blinier inte är fel!
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Det är illa som det är med lönehelg, tänk om alla också var konnässörer då skulle det inte fungera. Så jag tackar dig för din dåliga smakV Ville_Vessla skrev:Koriander och tryfflel kan jag bara inte med, en italiensk tryffelsalami och den var inte billig, köpt i i Italien och skänktes till mig av min svåger var nog bland det värsta jag smakat. Jag fösrökte verkligen men det smakade vidrigt. Jag hatar även messmör och den norska bruna osten som smakar lika fast mer av äcklet, annars gillar jag det mesta. Låt grisarna som söker fram denna svamp äta upp den så slipper vi råka ut för detta otyg.
Givetvis är Kalix underförstått för mig som bott i Kalix, det är gott men inte 2500->3000 kr kg som jag ser att det kostar. Har ibland fått halvkilosburkar som vi använt på frukostägget, eller rostmackan. Är det OK eller är man barbar då?AndersMalmgren skrev:
Kalix är underförstått om man säger löjrom, det heter sikrom om det inte är från Norra Bottenviken, dock fuskar såklart restauranger osv med detta. Löjrom är sjukt gott, och priset är väl efter tillgång och efterfrågan samt som du nämner arbetsinsatts.
Personligen gillar jag löjrom bättre än rysk kaviar, även om rysk kaviar med lite blinier inte är fel!
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Det är okej. Men ägget måste vara löskokt, gärna pocheratV Ville_Vessla skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Värsta jag vet är när restauranger tar en sådan liten klick att man inte känner smaken då kan de lika gärna skita i det, bir bara fånigt. Bättre de tar en 300 för förrätten så man får sig en rejäl klick!K Kane skrev: