Byggahus.se

Du som köpte fel mutterdragare...med batteri...

1. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Till dig som nu gråter när du byter hjulen pga att mutterdragaren med batteri låter fjantigt eller inte alls, här kommer ett klipp du kan spela i stereon medan du byter hjul. Sätt på repeat och njut av lite F1-känsla när du lägger på vinterhjulen....

Logga in för att se filmer.

2. Z
    Medlem Nivå 6
    30 sekunder för att få av ett hjul, det var ingen F1 känsla där inte ;) vad är det för knack? Och hur högt tryck kör du genom den? :D

3. P
    Medlem · Nivå 7
    Byt däck inomhus? Vad är det för lyx?
    Nog för att den där knacken verkar gullig, men jag har något ännu bättre: En 230-knack från classe. Den ger ungefär en minuts glädjande knack, _per bult_! När den minuten gått brukar jag ge upp och knäcka loss dem för hand istället. Fantastisk uppfinning!

Nu verkar dina sitta ganska lätt, men hur stor kompressor villhöver jag köpa för att kunna knacka vettigt? Räcker en 24l, eller måste jag upp på större?

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Är man för snabb hinner man inte njuta av ljudet!

det är en IR 2135qpxa, regulatorn står på 6bar.

5. M
    Medlem · Nivå 11
    Vinterhjulen har varit på länge redan. :cool:

6. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    du villhöver ha Bauhaus 90liters vertikala modell som är en Nuair (men ett par tusen billigare med Bauhaus brand på etiketten), men det går nog lika bra med en mindre.... hade 50liter förut och det funkade också förstås. Jag tror 24liter går det med om du inte har för bråttom...

7. R
    Medlem · Nivå 19
    Jag kör min knack på en 24l med V-twin kompressor. Brukar gå 5 bult innan kompressorn går igång. Inget som stör eller påverkar kraften så mycket.

• Laddar…
  8. nanowire
    Amatörexpert · Nivå 20
    • Laddar…
  9. K_arlstrom
    Medlem · Nivå 9
    Fint ljud i den där! Men jag som har bägge alternativen tycker det är smidigare med den batteridrivna ändå ;) Ser till att dra hjulen lagom hårt och inte som verkstäderna, inga problem att få loss dom då!

10. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    ja man kan ju inte dra åt med mutterdragaren utan att tänka sig för. Jag brukar dra i skruvarna med lägsta momentinställningen och sedan montera en 115Nm momentstav och köra 2-3 knack, sedan är det klart. Kör man fler slag blir det för hårt, trots momentstav.

11. nanowire
    Amatörexpert · Nivå 20
    Jo, märkte också det! Momentstav 135 nm och läge två av fyra gav bra åtdragningsmoment, läge tre-fyra för hårt :thinking:

12. Fotografen
    Medlem · Nivå 19
    Jag kör långt dragskaft och drar åt med överknäckt armbåge, är jag dålig så?:geek::rolleyes:

13. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Ja.

14. Fotografen
    Medlem · Nivå 19
    Men om jag köper ett Gedore eller Snap On långt spärrskaft....då?

15. nanowire
    Amatörexpert · Nivå 20
    Du kanske kan beatboxa samtidigt? Som kompensation :whistle: