Hej,
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är nu lite less efter några timmars "testande" ...
Har ett Dsc Neo larm där jag kopplat en ir-detektor till Keypad:en. Har följt dessa instruktioner...
Men efteråt blinkar zonens nr i displayen hela tiden och den påstås vara öppen. Trots jag valt att zonen är normalt stängd blir det ingen skillnad..... Hur gör man??
Tacksam för hjälp!!
/Andreas
Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är nu lite less efter några timmars "testande" ...
Har ett Dsc Neo larm där jag kopplat en ir-detektor till Keypad:en. Har följt dessa instruktioner...
Men efteråt blinkar zonens nr i displayen hela tiden och den påstås vara öppen. Trots jag valt att zonen är normalt stängd blir det ingen skillnad..... Hur gör man??
Tacksam för hjälp!!
/Andreas
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Är den enkel- dubbel- eller obalanserad?@ @ndreas skrev:Hej,
Har ett Dsc Neo larm där jag kopplat en ir-detektor till Keypad:en. Har följt dessa instruktioner... [media]
Tacksam för hjälp!!
/Andreas
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Neo systemet är default dubbelbalanserat dvs ett 5,6kohm motstånd parallellt över larmrelä'et och ett 5,6kohm motstånd i serie.@ @ndreas skrev:
Hur har du kopplat din detektor och vad har du valt i programmeringen att den ska vara, enkel- dubbel- eller obalanserad?
Jag hade först ett motstånd vid ir detektorn. Provade nu att sätta ett till motstånd vid knappsatsen (5,6) på Y eller G. Då slutar knappsatsen att fungera som den ska!?
Bifogar några bilder på den högst provisoriska monteringen ..
Något tips?
Bifogar några bilder på den högst provisoriska monteringen ..
Något tips?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Testa kör den som obalanserad dvs utan motstånd o se om det lirar@ @ndreas skrev:
Det verkar ha löst sig. Det va "skit bakom spakarna"
. Däremot lyckas jag inte Rex. Koppla på/av larmet via SMS. Däremot får jag SMS från larmet. Vet du, eller någon annan, hur man gör? Telefon numret är nu angett 070xxx i systemet. Kan det vara det som är problemet? Ska det anges +4670xxx? Hur får man i så fall till "+"?
Mvh Andreas
Mvh Andreas
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta larmsändare eller centralenhet (PC1616 vs DSC Neo)
Villalarm & Hemautomation -
DSC Neo fråga runt brandvarnare och PIR
Felmeddelande DSC NEO
Dsc Neo och kameror?
Larmpaket DSC Neo kit 2016+TL2803G
Säljes, Uthyres & Skänkes