@
Hej,

Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är nu lite less efter några timmars "testande" ...

Har ett Dsc Neo larm där jag kopplat en ir-detektor till Keypad:en. Har följt dessa instruktioner...

Men efteråt blinkar zonens nr i displayen hela tiden och den påstås vara öppen. Trots jag valt att zonen är normalt stängd blir det ingen skillnad..... Hur gör man??

Tacksam för hjälp!!
/Andreas

@ @ndreas skrev:
Hej,

Hoppas att någon kan hjälpa mig. Är nu lite less efter några timmars "testande" ...

Har ett Dsc Neo larm där jag kopplat en ir-detektor till Keypad:en. Har följt dessa instruktioner... [media]
Men efteråt blinkar zonens nr i displayen hela tiden och den påstås vara öppen. Trots jag valt att zonen är normalt stängd blir det ingen skillnad..... Hur gör man??

Tacksam för hjälp!!
/Andreas
Är den enkel- dubbel- eller obalanserad?

@
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Är den enkel- dubbel- eller obalanserad?
Du menar hur många keypads jag har? Har två, men bara en än inkopplad.

@ @ndreas skrev:
Du menar hur många keypads jag har? Har två, men bara en än inkopplad.
Neo systemet är default dubbelbalanserat dvs ett 5,6kohm motstånd parallellt över larmrelä'et och ett 5,6kohm motstånd i serie.

Hur har du kopplat din detektor och vad har du valt i programmeringen att den ska vara, enkel- dubbel- eller obalanserad?

@
Jag hade först ett motstånd vid ir detektorn. Provade nu att sätta ett till motstånd vid knappsatsen (5,6) på Y eller G. Då slutar knappsatsen att fungera som den ska!?

Bifogar några bilder på den högst provisoriska monteringen ..

Något tips?

• Provisorisk installation av motstånd på ett kretskort med kablar och lödningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Provisorisk elektronisk krets med motstånd och IR-detektor på en monteringsplatta.
    Skapa konto
@ @ndreas skrev:
Jag hade först ett motstånd vid ir detektorn. Provade nu att sätta ett till motstånd vid knappsatsen (5,6) på Y eller G. Då slutar knappsatsen att fungera som den ska!?

Bifogar några bilder på den högst provisoriska monteringen ..

Något tips?
Testa kör den som obalanserad dvs utan motstånd o se om det lirar

@
Det verkar ha löst sig. Det va "skit bakom spakarna" :-). Däremot lyckas jag inte Rex. Koppla på/av larmet via SMS. Däremot får jag SMS från larmet. Vet du, eller någon annan, hur man gör? Telefon numret är nu angett 070xxx i systemet. Kan det vara det som är problemet? Ska det anges +4670xxx? Hur får man i så fall till "+"?

Mvh Andreas

Inkopplingsanvisning ser ut att behövas.

• Schematiska illustrationer av knappsatsens anslutningar med beteckningar R, B, Y, G, P/Z.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.