Läste i en amerikansk tråd att DSCs trådlösa rörelsedetektorer har en 30 sek fördröjning och att det efter en detektering är typ 5 minuters spärr mot ytterligare detektering (enligt uppgift för att spara batteri i situationer där detektor sitter på en plats där många människor passerar (då larmet inte är armerat får man anta?!).

Om man vill ansluta larmet till ett hemautomationssystem och då vill använda detektering för att starta scener etc är det ju inte möjligt med 30 sek fördröjning och det där med flera minuters spärr inte heller kul...:confused:

Är det någon som kan bekräfta eller dementera om det fortfarande är på detta sätt eller om det möjligen går att konfigurera på något sätt?!

Spärren kan jag bekräfta (gäller ir-det mig veterligen), men 30s fördröjningen har jag inte hört om. Dock så blir det fördröjning på trådlösa enheter, men min erfarenhet säger snarare 3-10s.

Låter som om man i första hand bör använda trådade enheter med det larmet DÄR man vill trigga scener - både spärr och kanske upp till 10 sekunder fördröjning låter mindre bra om man vill tända belysning etc....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.