Upptäckte idag att jag har ett kabelrör där elen till djupborrade brunnens pump går till som droppar (ca 2msk i timmen). Droppar alltså inne i källaren.
Lyfte på locket till brunnen på utsidan och kabelröret står inte under vatten.
Misstänker att det skett innan också då jag tidigare tänkt att det varit fuktigt där men av farten glömt av att gräva djupare och sedan glömt av det (så med andra ord droppar det inte konstant)
I kabelröret går både elen till pumpen och själva vattenröret (vad jag kan se när man lyfter locket på utsidan)
Tips på vad det kan vara och hur det åtgärdas?
Lyfte på locket till brunnen på utsidan och kabelröret står inte under vatten.
Misstänker att det skett innan också då jag tidigare tänkt att det varit fuktigt där men av farten glömt av att gräva djupare och sedan glömt av det (så med andra ord droppar det inte konstant)
I kabelröret går både elen till pumpen och själva vattenröret (vad jag kan se när man lyfter locket på utsidan)
Tips på vad det kan vara och hur det åtgärdas?
Röret är inte tätt vid något ställe utanför huset antingen i en skarv skada eller i brunnens ände, då läcker vatten in i röret och rinner sedan genom röret in i huset.
Misstänker också något sådant, är det någon ide att försöka täta tro? Tänker till sommaren efter en torrare period eller dylikt bör man ju kunna trycka in en jävla massa silikon.D Du och 19till skrev:
Det är ju inte rätt lösning att täta på insidan, men det är den lösningen jag hade valt och.
Tryck in lite plastfolie om det är ett stort mellanrum och lägg silikon på för att täta. Knö inte in en massa silikon då blir det bara jobbigt om det behöver göras något i framtiden.
Tryck in lite plastfolie om det är ett stort mellanrum och lägg silikon på för att täta. Knö inte in en massa silikon då blir det bara jobbigt om det behöver göras något i framtiden.
Låter vettigt, får testa och fram tills dess hålla lite koll när det droppar och när det inte droppar! Tack!D Du och 19till skrev:
Klicka här för att svara