Byggahus.se

Drömvillan i söderort

1. Jonathan C
    Renoverare Nivå 2
    Imponerande! Hur stort hål blev det i plånboken?

2. Andjul
    Medlem Nivå 9
    Måste vi prata om det? :p Jobbar fortfarande på att täppa till då det fortfarande flödar ordentligt :p

3. Jonathan C
    Renoverare Nivå 2
    Hehe, jag är snart där jag också, vi har tillträde till vårt renoveringsobjekt i mitten av juli :rofl:

Ge mig ett litet smakprov :D

4. Andjul
    Medlem Nivå 9
    Sorry, men jag vill fasiken inte räkna på det ens, det är inte bra för blodtrycket :sweat:

• Laddar…
  5. Andjul
    Medlem Nivå 9
  6. Appendix
    Husägare · Nivå 11
    Man köper hus för andra saker än att det ska vara billigt. :D Jag hade inga större överraskningar och är redan uppe i 600.000 på 1,5 år...

Imponerande bra tråd iaf. Jag tror på samma som ni. Lämna över en bok med vad man gjort med huset :)

7. Andjul
    Medlem Nivå 9
    • Laddar…
  8. N
    Medlem Nivå 1
    Riktigt imponerande; efter allt besvär så ser det ju ut som ett helt nytt hus. Som söndercurlat villabarn som känner mig mer hemmastadd bland läderpermarna på Juridicum än i en trädgård med hammare och såg känns det dock som att jag får hålla mig till min lägenhet :sweat:

• Laddar…
  9. Andjul
    Medlem Nivå 9
    Fuktskadorna i biorummet var till stor del eftersom någon hade målat det med tät färg som inte luftade. Väggarna flexades av, bredspacklades och målades :)
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    249BFB55-DBAE-4807-AF30-268005B0DE8D.jpeg

även det rummet fick en tilluftsventil eftersom det byttes till täta fönster
    E0AF5D90-6F6D-428D-89CB-6B5B06AB297C.jpeg

3A8EBD93-3341-4F50-ACDE-F9B5F3241374.jpeg

Med på bild syns hjälten som hjälper mig med allt jag inte klarar av själv :)
    7996D45E-7B82-4317-8C9D-0A86614FB2FC.jpeg

C218F6FF-2244-484F-944E-E0266BE97E33.jpeg

• Laddar…
  10. Andjul
    Medlem Nivå 9
  11. Stringfellow Hawke
    Medlem Nivå 10
    Grymt jobb! Satan vad det fuskas där ute, sorgligt att se.

12. Andjul
    Medlem Nivå 9
  13. Andjul
    Medlem Nivå 9
    Lite mellan-renoveringar-jobb :p haft en stundande stopp i avloppet som jag haft svårt att lokalisera. Frun tog en dusch på torsdag morgon och jag hör hur det bubblar i golvbrunnen i tvättstugan, rätt som det är så slutar det bubbla så jag går ner och kollar. Ilfart upp och banka på dörren och skriker om att stänga av vattnet för allt kommer upp i tvättstugan :crysmile: nåja, stoppet hittar jag med spolslangen via rensluckan i tvättstugan så nu rinner det på som det ska igen :) längtar efter när det är dags att bila upp och lägga ner nya rör.
    Känner mig lite skadad som längtar efter bilningsjobb, men vafasiken, det kommer ju bli bra :geek:

Rekommenderar alla husägare att skaffa en högtryck med spolslang samt en dammsugare som kan suga vatten :p

64434FFA-F3A1-48FF-801A-CE7FC2792BF0.jpeg

• Laddar…
  14. Joachim Johansson
    Medlem · Nivå 5
    Jobbig resa men kul att ni ordnar till huset och inte har gett upp!

15. Andjul
    Medlem Nivå 9
    • Laddar…