Vilken dröm! Själv hade jag dragit ned nockvinkeln lite, blir lite som en kyrka nu. Men kanske bara jag…

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Skall du ha en övervåning
Larsa Larsa skrev:
Vilken dröm! Själv hade jag dragit ned nockvinkeln lite, blir lite som en kyrka nu. Men kanske bara jag…
Hur är tanken med övervåning? Eller skall det vara öppet till nock? På ritningen verkar det vara typ 6 m ovan garageporten, går ju få in en våning till plus ett halvplan.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Bra där, jag vill att det ska se ut som en lada. Kan ta kort på mitt befintliga garage så kan vi se om det skiljer. Just nu har jag alla möjligheter att ändra då inte konstruktionsritningen är gjord.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Skall du ha en övervåning

Hur är tanken med övervåning? Eller skall det vara öppet till nock? På ritningen verkar det vara typ 6 m ovan garageporten, går ju få in en våning till plus ett halvplan.
Arkitektritning av två sektioner av ett hus, med högra bilden som visar öppet mittskepp upp till nock och en trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det högra visar mittenskeppet där det blir öppet upp till nock.
/W

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nuvarande garage har 41 graders takvinkel. Så 40 grader på det nya är åtminstone mindre. Men jag är öppen för förslag för bättre proportioner.
/W Trägarage med 41 graders takvinkel vid skogskant, rostig dörr och skylt som säger "Parking Only". Röd ställning i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Jag gillar takvinkeln och att det ser ut som en lada :)

• Älska
Workingclasshero
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag gillar takvinkeln och att det ser ut som en lada :)
Men det är något som stör mig lite, kanske skulle vara större portar? Bara estetik, hade drömt att ha ett sånt garage/lada…

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Du kanske tänker att om det ska likna en lada så borde det finnas en port högt upp där man kunde kasta ut höet? Det eller fönster kanske för att liva upp fasaden?

Träbyggnad som liknar en lada med en liten dörr och två fönster på kortsidan, utan synlig port högt upp för hö.
Skapa konto

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Du kanske tänker att om det ska likna en lada så borde det finnas en port högt upp där man kunde kasta ut höet? Det eller fönster kanske för att liva upp fasaden?

[bild]
Ja jättefin, men ts väggliv är mycket högre då han har ett andra plan. Men större portar kanske kompenserar. Men jag är ingen arkitekt…

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Ja jättefin, men ts väggliv är mycket högre då han har ett andra plan. Men större portar kanske kompenserar. Men jag är ingen arkitekt…
Hej.
Fönster kommer senare så de kommer rätt.
Sen försöker jag vara lite taktisk och spara in på 100 ställen, bla fönster för att snabbare få slutbesiktat.
Ett fönster kostar både tid och deg att få på plats, så jag spar in på det och bara tar med de jag VET var de ska vara.
By the way, idag lämnas bygglovet in............ degen börjar snart rulla..........
Någon som vågar gissa på vad det kostar att få vädertätt?
/Workingclasshero

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHHH!!!!!! 22k för en nybyggnadskarta???
Kommunens listpris.......
Kanske är skillnad på om det ligger utanför detaljplan?
Jaja, en sak i taget.
/Workingclasshero

• Wow
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 6 till
  • Laddar…
Det var väldigt dyrt! Stort tomt/många gränsrör som behövde hittas eller något annat som kan ha gjort att det tog lång tid?

V VLJ skrev:
Det var väldigt dyrt! Stort tomt/många gränsrör som behövde hittas eller något annat som kan ha gjort att det tog lång tid?
Det är kommunens listpris.
Det låter på dig som det kan skilja beroende på insats, jag vet inte.
Nu har jag draghjälp med bygglovet så jag fick bara ett meddelande......
KA är klart, så nu letar jag konstruktör.
/Workingclasshero

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.