Byggahus.se

Drömhuset är till salu - hur förhala?

1. T
    Medlem · 154 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Och det är just läget vi är kräsna på!

• Laddar…
  2. Nötegårdsgubben
    Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 8 073 inlägg

Nötegårdsgubben

Skogsägare
    Det har jag svårt att tro, men om så är fallet är det ditt eget fel. Ge fan i att berätta mer än nödvändigt till mäklare så händer inte sånt.

3. H
    Verktygstokig · Värmland · 1 432 inlägg

Hallerudsbo

Verktygstokig
    Du ska absolut inte berätta för mäklaren vad ditt Max bud kan vara eller lånelöfte osv

• Laddar…
  4. T
    Medlem · 154 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Vet detta. Slank bara ur mig när vi pratade och hade bokat tiden för kontraktskrivning att det var mitt satta sista bud på just detta objekt. Det var inte mitt maxbud enligt lånelöftet. Tänkte i en timma sedan ville jag höja budet ändå men då hade de hunnit skriva.

5. H
    Verktygstokig · Värmland · 1 432 inlägg

Hallerudsbo

Verktygstokig
    ja va tyst.
    Mäklaren är anställd av säljaren för att mjölka ur så mycket han kan ur köparen.

6. D
    Medlem · 1 185 inlägg
    Har en känsla av att mäklaren är mest intresserad av att det går fort och drar minimalt arbete, inte att nå maximalt pris. Men håller med om att man skall hålla pokerface inför mäklaren

7. imported_Benno
    Medlem · Korpilombolo · 1 494 inlägg

imported_Benno

Medlem
    När vi köpte lägenhet för en massa år sedan upplyste mäklaren att den andra budgivare bjudit 700' "och inte en krona till". 705' sa jag och lägenheten var vår. För övrigt hade den lägenheten gått att sälja för 6 mkr idag om man behållit den.

8. T
    Medlem · 154 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Nytt försök då. Vunnit budgivning på nytt hus och ska skriva kontrakt i morgon. Får väl se om det går i lås. Inte drömhuset, inte lika bra läge som andrahandshuset men ok då. Men fick gå lite högre i bud och grämer mig lite att jag inte gjorde det direkt i förra budgivningen. Marknaden rusar verkligen här!

9. D
    Medlem · stockholm · 167 inlägg

Danne213

Medlem
    Marknaden rusar överallt. Ska man sitta på läktaren och ge "goda" råd idag så är det 2 saker man inte gör. Köper kåk eller bygger trall.

En bubblare är bygga pool.

Men! Ska man ha hus på ett specifikt ställe..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.