Byggahus.se

Drömhuset är till salu - hur förhala?

1. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Har nu bestämt oss för att gå på visning på ett annat hus. Inte i nivå med drömhuset men det tickar av ett antal av våra önskemål ändå. Den här gången bör jag ha mitt lånelöfte klart lagom till visningen och kommer att kunna lägga bud direkt om vi vill.

• Laddar…
  2. KnockOnWood
    Brf i markplan · Halland · 27 400 inlägg

KnockOnWood

Brf i markplan
    Vi håller tummarna (y) (y)

• Laddar…
  3. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Vi gillade huset och bud är lagt!

• Laddar…
  4. T
    Medlem · Västra Götaland · 2 686 inlägg

ToRy

Medlem
    Betyder det att ni fått lånelöfte!?

5. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Yes!

6. emmschen
    Självbyggare · Skåne · 149 inlägg

emmschen

Självbyggare
    Prata med banken och kolla om du kommer kunnafå tillräckligt med lån när din anmärkning är borta. Be sedan mäklaren att berätta läget för säljaren - att ni är mycket intresserade och vill vara med i budgivningen, men att ni inte kommer kunna fullföja affären förrän om två veckor. Eller...
    Bud är oftast inte bindande. Så vill ni inte berätta, så går det ju att buda ändå. Och handpenning har ni kanske så ni kan betala om ni vinner. Meddela isåfall mäklaren att ni önskar tillträde efter det datum ni VET att ni kan få lånet. En bra personlig kontakt på banken är A och O i alla sådana affärer.

7. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Drömhuset är redan sålt till annan köpare eftersom säljaren inte vågade vänta på mitt lånelöfte.
    Har istället lagt bud på ett annat hus.

8. D
    Medlem · 248 inlägg

dennis_f

Medlem
    Ursäkta mig, men varför skummar du åtminstone inte igenom tråden innan du skriver ett svar. Det är på tok för många trådar som spammas sönder av folk som skriver upprepningar av gamla inlägg och liknande saker bara för att man inte villlägga 3 minuter på att skumma igenom lite text (I ditt fall hade det ju räckt med att läsa de sista 4-5 inläggen.)

9. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Gick åt helvete. Vann budgivningen i går (som var hysterisk, budade upp typ 70% mot en annan budgivare). Efter koll med banken bokade vi tid för kontraktskrivning idag. Och vips 2,5 timme innan vi skulle skriva hade den andra budgivaren (som stannade igår) lagt ett bud till. För att mäklaren hade informerat denne om att vi skulle skriva. Och antagligen också berättat att jag hade uppnått mitt högsta bud. Känns som om denne mäklare har varit emot mig hela tiden. För övrigt samma mäklare som sålde bort drömhuset till betydligt lägre pris än vad jag hade kunnat lägga.

10. imported_Benno
    Medlem · Korpilombolo · 1 453 inlägg

imported_Benno

Medlem
    Ge inte upp förrän köpebrevet är påskrivet. Det kan hända att högsta budgivaren drar sig ur.

11. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Den valde ju att "sno" huset just innan kontraktskrivning så jag hyser noll hopp om att den ska dra sig ur.

Jag antar ju att de behöll kontraktskrivningstiden (som var exakt just nu förresten).

12. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Tappade sugen helt och hållet. Nu finns det inga mer lämpliga hus i området och en historik med bara ett par hus per år tyvärr.

13. D
    Medlem · stockholm · 164 inlägg

Danne213

Medlem
    Det kommer fler hus!

14. T
    Medlem · 152 inlägg

Toogoodtobetrue

Medlem
    Precis vad mäklaren sa. Men vi har ganska specifika önskemål och dessa hus dyker inte upp här särskilt ofta. Och nu måste vi sitta i denna skitlägenhet en sommar till.

15. D
    Medlem · stockholm · 164 inlägg

Danne213

Medlem
    Det enda som inte går att ändra på är läget! Allt annat kan lösas!

Vi gick miste om våran "Drömlägenhet" så förstår hur det känns. Men idag är jag glad att vi missade den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.