7 658 läst · 28 svar
8k läst
28 svar
Drömhus inbäddat vid havet i Kämpinge - mysigt deluxe
På konsumentens sida
· 3 219 inlägg
Villa J av arkitekt Johan Sundberg är ett modernt drömhus i tallskogen vid havet i skånska Kämpinge, med genomtänkt arkitektur i kontakt med utemiljön, gedigna byggmaterial och all tänkbar lyx.
Du kan läsa artikeln här: Drömhus inbäddat vid havet i Kämpinge - mysigt deluxe
Du kan läsa artikeln här: Drömhus inbäddat vid havet i Kämpinge - mysigt deluxe
Väldigt välgjort hus, fina detaljer. Är inte uppvärmingskostnaden ganska hög? Går kanske mycket varmvatten för dusch/bad/pool iofs.
Vet man vad det är för ribbtak man valt att sätta upp i det de kallar för vinterträdgård (uterum)?
Vet man vad det är för ribbtak man valt att sätta upp i det de kallar för vinterträdgård (uterum)?
Renoverare
· Stockholm
· 18 712 inlägg
Jag har ett önskemål, kan vi inte få lite mer balans i fredagshusen, skittråkigt med alla dessa tråkiga moderna arkitektritade husen. Jag tittade snabbt och av de senaste 10 fredagshusen är 2 inte moderna arkitektritade.
Administrator
· Skåne
· 8 007 inlägg
Tittade du rätt nu Anders? Jag tycker det har varit minst lika många gamla hus: https://www.byggahus.se/fredagshusetAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 712 inlägg
Jag bara scrollade ner i artiklarna då kom de nästkommande artiklarna då var det 2 av 10Marlen Eskilsson skrev:
edit: den är inte sorterat i tid ser jag nu, men kanske ännu bättre gå på den listan då ser man ett större urval
Administrator
· Skåne
· 8 007 inlägg
Systemet tror att du vill läsa om fler moderna och lyxiga hus eftersom du läste om det här. Att det är ett fredagshus tas inte med i beräkningen.AndersMalmgren skrev:
Energideklarationen ger inte mycket svar på frågan då alla värden är beräknade (exkl poolen). Men gissningsvis är det uppvärmning av poolen som drar en hel del ström.X xLnT skrev:
Ev kyla också?
Administrator
· Skåne
· 8 007 inlägg
Vet ej, men det liknar askpanelen som sitter på väggen i hallen.X xLnT skrev:
Ett av dom snyggaste och mer tilltalande hus jag har sett. Snygga detaljer och tilltalande planlösning samt materialval.
Iaf tilltalade det mig!
Däremot ställer jag mig frågande till ”preppköket”. Har dom bara diskmaskin i den kombinerade tvättstuga/preppkök? Gissar att det inte är så, utan att dom har kyl/frys och diskmaskin i köket. Sedan en backup i tvättstugan när man typ har större sällskap, vilket då faktiskt är väldigt smart!
Hade iaf inte velat bära min disk från preppköket in till ordinarie köket.
Iaf tilltalade det mig!
Däremot ställer jag mig frågande till ”preppköket”. Har dom bara diskmaskin i den kombinerade tvättstuga/preppkök? Gissar att det inte är så, utan att dom har kyl/frys och diskmaskin i köket. Sedan en backup i tvättstugan när man typ har större sällskap, vilket då faktiskt är väldigt smart!
Hade iaf inte velat bära min disk från preppköket in till ordinarie köket.
Snyggt hus, men det kan väl (?) ändå inte kosta 75.000:- att värma upp det ?
Är det en synvilla eller är trappräcket gjort för jättar?
Trall spalten vid ingången kan man ju förlora sina barn i
Nja 27 mill hade jag iallafall krävt inga anmärkningar på... men där finns ju alltid idioter som köper all möjlig skit där ute för att sen klaga här...
Trall spalten vid ingången kan man ju förlora sina barn i
Nja 27 mill hade jag iallafall krävt inga anmärkningar på... men där finns ju alltid idioter som köper all möjlig skit där ute för att sen klaga här...