5 112 läst · 6 svar
5k läst
6 svar
Driftkostnad & grund?
Hej Fehnik,
Ursäkta mitt sena svar.
Beräknad driftkostnad inkl. hushållsel för två vuxna med två barn ligger på 9300kwh/år.
Tekniskt går det bra att bygga smartstart på källar/sutterängplan. Trappan kan du placera i entrén som du skriver. Dock måste du tänka på ett par saker. Anslutningspunkterna för vatten och avlopp i bottenbjälklaget ändrar vi inte. Det innebär att du måste dölja detta i innertaket i källaren som du själv monterar.
Ring mig gärna om det är något du undrar över, tel. 0451-47077.
Hälsningar
Martin Lahger / smartstart
Ursäkta mitt sena svar.
Beräknad driftkostnad inkl. hushållsel för två vuxna med två barn ligger på 9300kwh/år.
Tekniskt går det bra att bygga smartstart på källar/sutterängplan. Trappan kan du placera i entrén som du skriver. Dock måste du tänka på ett par saker. Anslutningspunkterna för vatten och avlopp i bottenbjälklaget ändrar vi inte. Det innebär att du måste dölja detta i innertaket i källaren som du själv monterar.
Ring mig gärna om det är något du undrar över, tel. 0451-47077.
Hälsningar
Martin Lahger / smartstart
Hejsan!
Vi fick nycklarna till vårat hus förra året i september. Flyttade in den 19:e december.
Till dags dato så har vi förbrukat 14 500 kWh , stömmer inte riktigt med dem beräkningar som Smarthus har skrivit ovan.
Det var en kall vinter men den skall ju inte göra så att det blir fördubblat nästan. Eller?
Lycka till!
Vi fick nycklarna till vårat hus förra året i september. Flyttade in den 19:e december.
Till dags dato så har vi förbrukat 14 500 kWh , stömmer inte riktigt med dem beräkningar som Smarthus har skrivit ovan.
Det var en kall vinter men den skall ju inte göra så att det blir fördubblat nästan. Eller?
Lycka till!
Hej Marjaana!
När jag tidigare skrev om den beräknade energiförbrukningen på 9300kwh/år menade jag för bottenplan. När övervåningen är inredd och klar får ni räkna med ca. 13500kwh/år
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
När jag tidigare skrev om den beräknade energiförbrukningen på 9300kwh/år menade jag för bottenplan. När övervåningen är inredd och klar får ni räkna med ca. 13500kwh/år
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Men vi har inte inrett övervåningen än, utan har bara bott i undervåningen och gör så fortfarande. Tycker du inte då att det låter som det har gått åt väldigt många kWh?Smartstart - Martin Lahger skrev:
Fasar lite för vad det kommer att kosta när vi inreder övervåningen.
Kan du ge lite tips och ideér för vad vi kan ha gjort fel?
Hej Marjaana!
Har värmepumpsleverantören Nibe varit hos er och justerat in värmepumpen?
Nibe ska nämligen göra denna injustering till er.
Jag kan tänka mig att den inte är korrekt injusterad.
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Har värmepumpsleverantören Nibe varit hos er och justerat in värmepumpen?
Nibe ska nämligen göra denna injustering till er.
Jag kan tänka mig att den inte är korrekt injusterad.
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Liknande trådar
-
Isolerat grunden med isodrän, täcklist dåligt monterad
Grund & Markarbeten -
20cm luftrum för plintgrund - även på berg?
Grund & Markarbeten -
Avfuktare krypgrund
Grund & Markarbeten -
Plintgrund klädd med eternit - byta mot vad?
Grund & Markarbeten -
Vad är det som är gjutet utanför min grund?
Grund & Markarbeten