1 802 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Drar tre ledare i VP-rör, varför blir det alltid öglor i en?
Hej,
3 st 100m Bårebo lådor - två ledare spirar ut hur fint som helst från lådorna men den tredje skapar öglor varje meter eller så. Jobbar ensam och det är skitstörig att dra en meter - går till andra sidan rummet för att rätta till en ögla - gå tillbaka och dra en meter och repeat. Vad beror det på? Jag provade att vända lådan ett par varv medsols och motsols, tänkt att det har med kablens tvinningen att göra men det gjorde ingen skillnad.
Tack på förhand!
/Jack
3 st 100m Bårebo lådor - två ledare spirar ut hur fint som helst från lådorna men den tredje skapar öglor varje meter eller så. Jobbar ensam och det är skitstörig att dra en meter - går till andra sidan rummet för att rätta till en ögla - gå tillbaka och dra en meter och repeat. Vad beror det på? Jag provade att vända lådan ett par varv medsols och motsols, tänkt att det har med kablens tvinningen att göra men det gjorde ingen skillnad.
Tack på förhand!
/Jack
J Jack2001 skrev:Hej,
Tack på förhand!
/Jack
Testa att dra ut fk:n ur lådan några meter först innan du drar igenom den.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 360 inlägg
Vet ej är det är med fk rullar, men rk rullarna kunde vara hemska när man byggde skåp... när man tog fel ände i rullen ur lådan.
Ibland hade man garnnystan av kablar i bilen
Enbart ett tips på vad som hänt, tänker hur står skillnad kan det vara på sladdjävlarna
Ibland hade man garnnystan av kablar i bilen
Enbart ett tips på vad som hänt, tänker hur står skillnad kan det vara på sladdjävlarna
Provade det men just den rulle trasslar till sig ändå.G GoGetLost skrev:
Jag får öppna lådan och kolla om jag tog rätt änden. Något är fel iaf, har aldrig hänt förrut.R Robin Lindberg skrev:
Tack för tipsen!
Rullas den ur medsols eller motsols ur paketet?
Prova att vända på kabelrullen i paketet (till medsols).
Prova att vända på kabelrullen i paketet (till medsols).
Den rullas ur medsols, precis som de andra. Öppnade lådan och dubbelkollade att jag hade tagit rätt ände (det hade jag). Skitkonstigt. Får hämta en ny rulle och spara den "dåliga" tills någon annan är på plats som kan mata in trådarna.
Om man drar fram ett par meter och rätar ut går det bättre. Om man snurrar ut den kanel som öglarsig så kommer inte problemet tillbaka efter en meter.