Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Hej,
Jag står i begrepp att bygga altan men jag har ett litet bekymmer som jag hoppas jag kan få lite idéer kring - dränering före eller inte. Källaren är torr och luktar fint men på vissa vägar så finns det lite genomslag som ni ser på bilden. Genomslagen är generellt längst ner på väggen.
Vi vet inte när huset är dränerat. Det ligger en platonmatta på den sida som utstår mest tryck så den sidan är förmodligen omgjord i modern tid. Jag vill inte lägga ut en större summa pengar om det inte är nödvändigt. Vill heller inte riva ner en nybyggd altan om det visar sig att dräneringen är bristfällig.
Hur hade ni gjort/tänkt? OBS! Fick ingen ordning på bilden. Golvet är alltså till vänster på bild.
Jag står i begrepp att bygga altan men jag har ett litet bekymmer som jag hoppas jag kan få lite idéer kring - dränering före eller inte. Källaren är torr och luktar fint men på vissa vägar så finns det lite genomslag som ni ser på bilden. Genomslagen är generellt längst ner på väggen.
Vi vet inte när huset är dränerat. Det ligger en platonmatta på den sida som utstår mest tryck så den sidan är förmodligen omgjord i modern tid. Jag vill inte lägga ut en större summa pengar om det inte är nödvändigt. Vill heller inte riva ner en nybyggd altan om det visar sig att dräneringen är bristfällig.
Hur hade ni gjort/tänkt? OBS! Fick ingen ordning på bilden. Golvet är alltså till vänster på bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ligger det en platonmatta och fuktfläckarna är gamla samt ej fuktigt i källaren så hade jag tagit risken och byggt altan utan att dränera om.
Men först skulle jag ringt förra ägaren och hört om de vet hur det ligger till.
Men först skulle jag ringt förra ägaren och hört om de vet hur det ligger till.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Tack för snabba svar!
Ringa är svårt då jag saknar numret till Sankte Per
. Vi försökte få fram det från ägaren när hon var vid liv men damen hade ingen aning alls. Väggen som bilden visar saknar matta men det har varit så sen vi flyttat in och det har inte förvärrats.
/Alex
Ringa är svårt då jag saknar numret till Sankte Per
/Alex
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Dränering saknas - Dolt fel eller ej?
Juridik -
Dränering eller ej, sandjord, källare, nära havet
Grund & Markarbeten -
Gräva under trappa eller ej vid dränering/isolering
Grund & Markarbeten -
dränering singel eller ej
Grund & Markarbeten -
Singel under dräneringsledning, ja eller nej ?
Grund & Markarbeten