Hej,
Ska dränera och samtidigt isolera källaren på suterränghuset som är byggt på 50-talet och har cementhålsten i väggarna, som har markfyllning runt 120 cm upp från innergolv. Plattan är oisolerad och vi använder insidan till bostad.
Nu till frågan.
Jag har tänkt (tanken just nu iaf) använda Pordrän eller Isodrän, beroende på prisskillnad. Ser även att det finns optidrain, men har inte kollat på det ännu. Antar att dessa 3 är samma i grunden, men tar tacksamt emot erfarenheter om ni har det.
Någon som har synpunker, tankar, erfarenhet eller alternativa fabrikat som ni tycker funkat bra och till bra pris.

Redigerat:
T
Vi har dränerat runt hela vår källare och valde Isodrän inledningsvis men när vi gjorde ena gaveln så fick vi lite Pordrän av en granne som hade över så där är det lite blandat av de märkena. Jag upplevde ingen skillnad mellan dem när vi gjorde jobbet och har inte sett någon skillnad i resultatet så här efter ett antal år.
När man tittar på hur de olika fabrikaten beskriver sina produkter så ser jag ingen avgörande skillnad på dem. Ni ska ju dessutom inte lägga det under något eller ha särskilt högt jordtryck så ni behöver inte fundera så mycket på att de ska tåla tryck.

Jag hade tittat på vad jag kunde köpa billigast och använt det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.