Hej! Till mitt stora förtret så sprack plastrullen som håller dragsnöret på plats när jag drog igång jordfräsen nu i vår. Se bild.
Jag undrar om ni på forumet har tips på hur jag kan få igång min annars välfungerande och lättstartade jordfräs igen.
Jag har letat efter reservdelar på nätet men finner tyvärr inte speciellt mycket till denna äldre maskin.
Tacksam för all hjälp!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag undrar om ni på forumet har tips på hur jag kan få igång min annars välfungerande och lättstartade jordfräs igen.
Jag har letat efter reservdelar på nätet men finner tyvärr inte speciellt mycket till denna äldre maskin.
Tacksam för all hjälp!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 934 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 934 inlägg
Det är väl en briggs-motor på den, och då tycker jag det borde gå att få fram delar, utmaningen är väl att förstå vad det är för modell på motor för att sen söka delar till den (alt. Om man hittar en reservdelsmaskin med samma motor för vettig penning)
…hade det varit min har jag försökt hitta någon reservdelssäljare som har en eller flera gamla rävar som kanske vet vad det är för B&S-produkt som ligger bakom. Sådana är svårare och svårare att hitta men kanske inte omöjligt…
/U
…hade det varit min har jag försökt hitta någon reservdelssäljare som har en eller flera gamla rävar som kanske vet vad det är för B&S-produkt som ligger bakom. Sådana är svårare och svårare att hitta men kanske inte omöjligt…
/U
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Finns ett nr stansat på motorn som det står motor/type/code, med dessa siffror kan ÅF för de flesta trädgårdsmaskiner komma åt reservdelar från briggs
Klicka här för att svara