Hej!

Ska påbörja en tillbyggnad om några veckor och klurar lite på hur jag ska komma fram med golvärmeslangen på bästa sätt till den nya tillbyggnaden.
Min första tanke var att dra golvvärmeslangen i instalationsskiktet i ytterväggen från teknikrummet till den nya tillbyggnaden. Någon annan som har någon bättre idé?

• Ritning över en husplan med markerad väg för golvvärmeinstallation från teknikrum till tillbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U
J JF. skrev:
Hej!

Ska påbörja en tillbyggnad om några veckor och klurar lite på hur jag ska komma fram med golvärmeslangen på bästa sätt till den nya tillbyggnaden.
Min första tanke var att dra golvvärmeslangen i instalationsskiktet i ytterväggen från teknikrummet till den nya tillbyggnaden. Någon annan som har någon bättre idé?
vanligaste stället att borra på är i väggen, skulle dra rören minst 70mm innanför gipsen ifall de skall gå i vägg.
Har du källare eller krypgrund är det mycket bättre väg att gå.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
vanligaste stället att borra på är i väggen, skulle dra rören minst 70mm innanför gipsen ifall de skall gå i vägg.
Har du källare eller krypgrund är det mycket bättre väg att gå.
Har krypgrund, sätta isolering på slangen och dra den genom krypgrunden då?

Jag tog ner trossbottenplattorna och isoleringen och la slangarna i glespanelen under bef spånskivegolv.
Sen upp med isolering och skivor igen.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.