Ser den här förläggningen ok ut?
Anledningen till att jag använt plintarna i uttaget är att kapslingen har ett 1-fas uttag också.
Anledningen till att jag använt plintarna i uttaget är att kapslingen har ett 1-fas uttag också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Har väl bara 2 saker att anmärka på. Det ena är svårt att se och det är i uttaget. Ingen klämd isolering i plintar och stiften?
Det andra är mer estetiskt och har med böjarna på kabeln att göra.
Innan du driftsätter, kontrollera ovanstående dvs att ingen isolering ligger emellan å klämmer. Gör ett dragprov på samtliga ledare, så att de sitter.
Kontrollera så att du har kontinuitet på jorden.
Sedan så förutsätter jag att kabeln är korrekt avsäkrad
Innan du driftsätter, kontrollera ovanstående dvs att ingen isolering ligger emellan å klämmer. Gör ett dragprov på samtliga ledare, så att de sitter.
Sedan så förutsätter jag att kabeln är korrekt avsäkrad
Tack för svaren!5 50procent skrev:Har väl bara 2 saker att anmärka på. Det ena är svårt att se och det är i uttaget. Ingen klämd isolering i plintar och stiften?
Sedan så förutsätter jag att kabeln är korrekt avsäkrad![]()
Allt ovan är kontrollerat och kabeln är avsäkrad med 3-polig automatsäkring 16A.
Jordfelsbrytare finns också?
Klicka här för att svara