Ser den här förläggningen ok ut?
Anledningen till att jag använt plintarna i uttaget är att kapslingen har ett 1-fas uttag också.
Eluttag med öppen förläggning som visar elsladdar anslutna till plintar och 1-fas uttag monterat på tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elinstallation med kapsling och ledningar monterade högt upp på en tegelvägg ovanför en hylla med diverse byggmaterial.
Skapa konto
Elledningar förlagda längs taket och väggen i ett arbetsrum med verktyg och byggmaterial.
Skapa konto

5
Har väl bara 2 saker att anmärka på. Det ena är svårt att se och det är i uttaget. Ingen klämd isolering i plintar och stiften?
Det andra är mer estetiskt och har med böjarna på kabeln att göra.
Innan du driftsätter, kontrollera ovanstående dvs att ingen isolering ligger emellan å klämmer. Gör ett dragprov på samtliga ledare, så att de sitter.
Kontrollera så att du har kontinuitet på jorden.
Sedan så förutsätter jag att kabeln är korrekt avsäkrad :)

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
5 50procent skrev:
Har väl bara 2 saker att anmärka på. Det ena är svårt att se och det är i uttaget. Ingen klämd isolering i plintar och stiften?
Det andra är mer estetiskt och har med böjarna på kabeln att göra.
Innan du driftsätter, kontrollera ovanstående dvs att ingen isolering ligger emellan å klämmer. Gör ett dragprov på samtliga ledare, så att de sitter.
Kontrollera så att du har kontinuitet på jorden.
Sedan så förutsätter jag att kabeln är korrekt avsäkrad :)
Tack för svaren!
Allt ovan är kontrollerat och kabeln är avsäkrad med 3-polig automatsäkring 16A.
(y):D

• Gilla
50procent
  • Laddar…
5
Needas Needas skrev:
Tack för svaren!
Allt ovan är kontrollerat och kabeln är avsäkrad med 3-polig automatsäkring 16A.
(y):D
Bra där !:giggle:(y)

Jordfelsbrytare finns också?

snaggletooth snaggletooth skrev:
Jordfelsbrytare finns också?
Jajamen och den fungerar också. (y)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.