Hej,
Jag har köpt ett hus från 1962 som har har gräsmatta lutande mot hus.
Har då fått in fukt in i väggar.
Går rörtegel-dräneringsrör. Jag undrar hur vet man om är intakt och att vattnet kommer in i det och leder ut?
Hur ska man dränera? Ska använda Isodrän, hur gör man när röret ligger så när klacken, får inte in något där mellan.
Undrar även vad det är för blått rör som går dit tro?
Mvh
Melker
Jag har köpt ett hus från 1962 som har har gräsmatta lutande mot hus.
Har då fått in fukt in i väggar.
Går rörtegel-dräneringsrör. Jag undrar hur vet man om är intakt och att vattnet kommer in i det och leder ut?
Hur ska man dränera? Ska använda Isodrän, hur gör man när röret ligger så när klacken, får inte in något där mellan.
Undrar även vad det är för blått rör som går dit tro?
Mvh
Melker
Det är väldigt enkelt du behöver bredda din schakt, så att ett nytt dränrör kan monteras under underkant platta eller sula vilket man har, och då lägger man den en bit ut ifrån väggen..om du tex googlar på Isodräns montageanvisningar så ger dom dig en bra bild av det..Det finns inga genvägar att ta med dräneringar av hus..
Sedan behöver du minst slamma murverket och sedan lägga på Platon alternativ Isodrän och följa deras anvisningar..
Sedan behöver du minst slamma murverket och sedan lägga på Platon alternativ Isodrän och följa deras anvisningar..
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur att ansluta tillbyggnad med gjuten platta mot murad torpargrund
Utbyggnad och tillbyggnad -
Gjuten platta i gammalt torp med torpargrund
Byggnadsvård -
Dränera runt torpargrund
Frågor och svar om renovering -
Bygga till hus med torpargrund med gjuten platta
Utbyggnad och tillbyggnad -
Min renovering med utbyte från torpargrund till gjuten platta och tillslut Smartahem.
Socialt & Projekt