Byggahus.se

Dränera huset Göteborg

1. R
    Medlem Nivå 2
    Hej,

Det verkar vara skralt med referenser på dräneringsfirmor i Göteborg - Ingen som vill dela med sig av bra (och dåliga) erfarenheter av firmor som dränerar i Göteborgsområdet?

/Michael

2. S
    Medlem Nivå 1
    Håller med och puffar.
    Teddes lämnar ingen garanti och dessutom var han otrevlig mot mig.

3. K
    Medlem Nivå 1
    Vill varna dig för en firma som heter Gbg's Uthyrnings AB. Jag anlitade dem för min dränering. Fick en offert på jobbet men mycket av sakerna som skulle ingå sades bara muntligt. När jag ringde och påpekade att de inte var med i offerten sade Johan Henriksson "att det ordnar sig, jag har ju sagt att det ingår". Under pågående arbete så förnekade han att han hade sagt alla dessa saker och han togs bort som ansvarig för jobbet. Istället var bolagets VD, Henrikssons fru Linda, den som blev ansvarig för jobbet.

Nu är dräneringen gjord och de har lagt till en massa kostnader på min faktura. Har precis bestridit fakturan men idag fick jag ytterligare en faktura med ytterligare saker som de vill ha betalt för.

I nuläget är kostnaden för min dränering enligt dem 175 000 kr för ett hus på 15 x 8 meter där en tredjedel av huset har torpargrund!

Förutom detta så förstörde de det mesta i min trädgård. Jag har t ex 3 skrapmärken i träpanelen på mitt nymålade hus och tre märken i ett träplank, en altantrappa som tillbakasatt felaktigt och de har kört sönder varenda betongplatta och skifferplatta i trädgården. När jag påpekade detta svarade Johan Henriksson att sånt får man räkna med. Nu när jag har pratat med en jurist får jag reda på att jag inte alls behöver finna mig i denna förstörelsen.

Jag hade fyra firmor här innan som lämnade offerter. Tyvärr är alla bra firmor upptagna lång tid framåt och detta gjorde att jag valde denna firman för de hade tid att göra jobbet nu i sommar. Väldigt dumt misstag!